Avatar billede Slettet bruger
05. september 2014 - 16:06 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Bærbar starter af sig selv.

Jeg har en Asus bærbar, som jeg slukker normalt "Shut down" og så slukker den, som den skal, og jeg lukker låget. Men senere starter den selv igen, jeg kan se dionerne blinke, og når jeg åbner låget, er den klar. Jeg har en ekstern mus, men har fjernet tilladelsen til at starte op på musen. Der er ingen andre USB enheder tilsluttet. Wi-Fi knappen på ruteren er slukket.
OS er windows 8.1 og computeren kører på strøm fra stikkontakten og batterierne er fjernet. Hvorfor starter computeren selv?
Avatar billede Rune1983 Ekspert
05. september 2014 - 16:29 #1
Kunne det tænkes du slukker bærbaren og lukker låget lige efter. Og hvis din bærbar er sat op til dvale eller noget når låget lukkes vil din bærbar ikke nå at slukke men dvale.
Bare en tanke.
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. september 2014 - 17:04 #2
Som kommentar så andre ikke ror at der er kommet en løsning
Nåh nej der er jo kommet svar til løsning :-(
Sådan kører vores ASUS Både den med Win7 & Den med Win8
http://gratisupload.dk/vis_billede/714003/
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2014 - 18:50 #3
Tak for indlæg begge 2.
#1
Jeg kan se computeren slukker, før jeg lukker låget, så det er ikke det.

#2
Enig i, at det er bedst først at lægge et svar, når man er sikker på at det er den rigtige løsning.
Jeg har ledt under Power option efter et billede, som ligner dit, men uden held. Det ser sådan ud: http://peecee.dk/upload/view/442107
Avatar billede Rune1983 Ekspert
05. september 2014 - 19:08 #4
Beklager hvis det skulle være en kommentar i stedet. Er selv lidt ny her på siden. Så det tager jeg til efterretning. :-)

Håber du finder en løsning.
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. september 2014 - 19:11 #5
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2014 - 19:22 #6
#4
Det er helt i orden, man skal jo lige ind i det. Og det er jo fint du tager det til efterretning, nogle lærer der aldrig:-)

#5
Jeg har åbnet dit link, men der hvor der står "Når jeg lukker låget" kan jeg ikke finde. Jeg har en stationær, og når jeg trykker på "Shut down" så er der lukket og slukket, indtil jeg vælger at starte op igen, og det burde vel være det samme på en bærbar.
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2014 - 19:30 #7
Ps. Den windows 8 som jeg opgraderede fra, er ikke den, som computeren er "født" med, men en windows 8, som jeg havde købt som opgradering til en anden computer. Den blev accepteret, og stod som aktiveret. Så det må åbenbart stå i Bios? eller andet sted, at windows 8 pro er Ok uanset hvor den kommer fra. Jeg opgraderede så til windows 8.1 og det kører fint.- Det virker bare forkert, at jeg skal tage strømstikket fra, når jeg lukker.
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. september 2014 - 19:30 #8
Du har vel søgt Bios igennem for Wake On indstillinger der er aktive og deaktiveret disse hvis??
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2014 - 19:47 #9
Der er ikke noget i min bios som hedder Wake on lan eller andet.
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. september 2014 - 20:54 #10
I #0 skriver du Bærbar starter af sig selv
Og i#6 skriver du jeg har en stationær??
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2014 - 21:19 #11
Jo jeg har en bærbar Asus og en stationær Lenovo. Når jeg nævnte min stationære var det bare for at sammenligne, og vise, at på min stationære er der ikke noget problem, selv om den også kører windows 8.1. Den er godt nok på engelsk medens min bærbare er på dansk, men det gør vel ingen forskel.
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. september 2014 - 21:24 #12
Det var derfor jeg henviste til Bios i min bærbare har jeg det heller ikke!
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2014 - 21:29 #13
Ok. Nej bios er blevet anderledes. Asus bærbar var født med en GPT disk, så det er måske derfor?
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2014 - 22:20 #14
Jeg opdagede først problemet efter, jeg lagde en SSD ind i det lille run, og overførte OS til det. På den store Sata disk er der nu kun data, OS er slettet. Men jeg kan ikke se, at det skulle være årsagen.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2014 - 02:27 #15
Er det ikke samme Asus bærbar i begge har? Var poko1
ikke ind over dette da du købte den i sin tid?

Har du tjekket om der ligger et program der skal gøre noget efter et planlagt interval, der kan få den til at starte?
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. september 2014 - 08:24 #16
Jeg kører både Windows 7 & Windows 8 på dem begge.
http://gratisupload.dk/vis_billede/714015/
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2014 - 12:25 #17
#15
Jo poko1 havde lagt et link på Eksperten, som jeg benyttede.
Jeg kan ikke se noget i Task manager, som skulle aktivere start.

#16
Ok, det er jo smart man kan gøre det, men computeren kører rigtig godt med win 8.1, så den beholder jeg. Bare irriterende at skulle huske at fjerne strømstikket for at computeren ikke står og bliver slidt for ingenting.
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2014 - 21:32 #18
Nå vi kommer nok ikke videre med det spørgsmål.
Men I skal alle have tak for jeres indlæg:-)