Avatar billede Zeebaah Praktikant
12. august 2014 - 10:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Lednings kontakt til coputer

Hej,
Er ikke sikker på dette er det helt rigtige sted at spørge men nu prøver jeg alligevel.

er det muligt at tage en USB ledning, klippe den over og så lave en simpel kontakt ud af den, altså f.eks bare sætte ledningerne sammen, komputeren skal jo så kunne registere hvorvidt de er sammen eller ej?

Gætter på at styresystemet ikke vil vide hvad den skal og derved ikke virke, men er der nogen som ved lidt mere, og evt kunne kort sige hvad man skal for at det vil virke? :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
12. august 2014 - 10:24 #1
Hej.

  Helt kort: Lad være med det!

  I bedste fald brænder du din USB-port af, i værste fald tager den noget andet på bundkortet med i faldet.
  En USB-port er en kommunikationsport der ikke umiddelbart kan bruges på den måde.

De bedste hilsner
12. august 2014 - 13:37 #2
Enig med #1 !!!
Avatar billede claes57 Ekspert
12. august 2014 - 14:14 #3
tag en trådløs mus - skil den ad, og brug fx venstre mustast som din kontakt. Det vil virke og kunne aflæses i et program.
Avatar billede Zeebaah Praktikant
12. august 2014 - 15:30 #4
Lyder som en god løsning, hvis du vil ligge et svar giver jeg dig point
Avatar billede claes57 Ekspert
12. august 2014 - 15:39 #5
Ligemeget mht point. Bare luk selv.
Avatar billede Zeebaah Praktikant
12. august 2014 - 16:00 #6
Okay, mange tak for hjælpen
Avatar billede CRKrogh Ekspert
12. august 2014 - 18:49 #7
Jamen selvtak for ingenting - fed stil at nakke point selv.
Avatar billede Zeebaah Praktikant
13. august 2014 - 08:49 #8
CRKrogh: Du kom jo ikke med en løsning, dit svar var godt men ingen løsning hvilket jeg fik af claes, men hvis du gerne vil have point opretter jeg da bare en tråd så du kan få dem, intet problem bare giv besked