Avatar billede Demco Nybegynder
05. august 2014 - 22:32 Der er 2 kommentarer

Mangler SATA porte - PCI-e udvidelses kort?

Hej,

Jeg står og mangler SATA porte på min server PC og har derfor overvejet at købe et kort til bundkortet med nogle flere SATA-porte.

Har fundet frem til dette (http://www.amazon.co.uk/StarTech-com-Port-SATA-Express-Controller/dp/B003GS8VA4/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1407269700&sr=8-1&keywords=pcie+sata+card). Mærket (StarTech) er anerkendt og skulle mene at prisen i fht. ydelse/features er OK.

Mit nuværende bundkort er et MSI B85M-G43 m-ATX og der vil udelukkende være mekaniske harddiske tilsluttet til PCI-e kortet.

Hvad mener I om dette valg og findes der bedre løsninger? Mit budget er ikke stort - ligger på omkring de 300-500kr.
PC'en fungerer som en medie-server (en hjemmeserver med Linux).

Jeg ser frem til svar og spørg endelig hvis der mangler noget info!

Takker på forhånd :-)

Demco
Avatar billede Demco Nybegynder
09. august 2014 - 15:52 #2
Men vil det ikke skabe problemer naar det er en RAID controller? Skal ikke bruge RAID bare flere SATA porte.