Avatar billede SteenCar Nybegynder
05. august 2014 - 08:44 Der er 5 kommentarer

HP pavillon G6, Æ, Ø taster driller!

Har en HP med skandinavisk tastatur, hvor Æ, Ø er markeret med blåt. Der er sikkert blevet trykket på nogle taster, så nu skriver tastaturet ø i stedet for æ på den "blåmarkerede" æ tast og omvendt. Alt står til dansk, har prøvet alt +shift, men det hjælper ikke. Det er ikke kun i i word at problemet er der.  Regner med at det  er et par genvejstaster der skal trykkes på, men ved ikke hvilke. Kan ikke komme i kontakt med HP, så det er ikke en løsning..
05. august 2014 - 10:27 #1
Måske har du fået skiftet til svensk eller norsk tastatur.

Ø og Æ sidder modsat, så vidt jeg kan se.

hvilket OS?

I win 8, står der DAN for dansk i "process" linien, klik på det, eller prøv: Windows taste + Mellemrum (det siger min win 8.1).
Avatar billede SteenCar Nybegynder
05. august 2014 - 12:42 #2
Det er win 7. Der burde være nogle genvejstaster der kunne få det til at virke.. Der er andre tegn på tastaturet, der også er blå..
05. august 2014 - 16:19 #3
Prøv samme genvejstaster, de fleste er de samme.

Min Win 7 maskine er slukket lige nu, men jeg kan prøve senere.

Ellers kan du jo altid bruge musen. og evt. kontrol panelet, større er "problemet" jo heller ikke :D
Avatar billede SteenCar Nybegynder
06. august 2014 - 07:52 #4
Har desværre ikke fundet den rigtige løsning endnu..
Avatar billede SteenCar Nybegynder
07. august 2014 - 21:34 #5
Ikke nogen som har en løsning?