Avatar billede rebien Nybegynder
14. juli 2014 - 12:30 Der er 5 kommentarer

Internet stopper med at virke når jeg downloader torrents?

Computer: HP Envy DV6 / Windows 8.1
Router: D-link DIR 655 wireless /opdateret med sidste firmware
Internet: Fiberbredbånd fra Waoo 40/40mbit

Hej jeg skriver fordi jeg har et ret så irriterende problem med mit internet.
Fordi hver gang jeg prøver at downloade torrents med uTorrent så stopper alt internet på alle computere med at virke og kun selve uTorrent har internethastighed :S
For det andet så downloader jeg aller højest med 2,5mbit selvom jeg downloader fra trackers som burde garantere mit fulde internet forbrug.

Har prøvet at ændre alle indstillinger i uTorrent som guides på nettet anbefaler, men desværre uden held :(
Har også prøvet at sætte min computer til med kabel, men det er samme problem som når jeg kører trådløst.
Min router skulle også være port forwarded, så kan virkelig ikke se hvad problemet skulle være?
Har nemlig brugt mange timer på at søge efter løsninger på nettet men uden held.

Håber der er nogen som har en ide om hvad der kan være galt.
Mvh Rebien / OBS vil gerne gøre opmærksom på jeg ikke downloader ulovlige torrent, bare inden folk begynder at råbe op om alt muligt.
Avatar billede komputerdk Mester
14. juli 2014 - 12:56 #1
Umiddelbart så giver diverse søgninger samme svar, det er QQS som ikke kan håndtere de mange forespørgsler som torrents giver

http://forums.dlink.com/index.php?topic=11321.0

oprindelig kilde:http://www.overclock.net/t/1402780/dir-655-w-torrent-at-medium-bandwidth-crash-browsing-while-regular-download-doesnt-solved/10
Avatar billede rebien Nybegynder
14. juli 2014 - 14:11 #2
Okay er det muligt at slå det fra i sin router så den kører stabilt ved downloading af torrents?
Avatar billede rebien Nybegynder
14. juli 2014 - 14:22 #3
Har nu prøvet at slå QQS engine fra i min router men stadig uden held, så snart utorrent bliver sat igang er det slet ikke muligt at browse på nettet
Avatar billede komputerdk Mester
14. juli 2014 - 15:33 #4
Prøv udenom routeren og se hvad der så sker.. det kan jo også være en defekt router..

Se evt. om du kan pinge din router når den fryser..

hvordan er udstyret fra waoo forbundet til din Dlink ?
Avatar billede rebien Nybegynder
14. juli 2014 - 15:38 #5
Tror selv jeg har fundet en løsning, har nemlig lige haft resettet min router og efter det har jeg kunne bruge utorrent og browse samtidig i over en halv time indtil videre.

Så tror faktisk mit problem er løst indtil videre :)