Avatar billede jqrn Mester
06. juli 2014 - 19:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tilslut mobil via USB

Jeg har to PC'ere, med win 8.1 - en Acer og en Lenovo.

Via USB kabel kobler jeg en mobil (Android) til Aceren. To drev dukker op i filemanegeren - SD-kortet og mobilen selv. Fungerer fint. På mobilen får jeg den forventede menu om jeg vil tilslutte som USB-drev osv, men default er USB-drev som er det jeg vil.

Når jeg gør det samme på Lenovoen, dukker der sådan set også to drev op i filemanegeren, men man kan ikke få adgang til drevene, Windows viser ikke engang størrelsen af drevene.

Jeg har prøvet at skifte USB kabel, port, boote PC, boote mobil osv. Jeg har tjekket om USB enhederne har opdaterede drivere.

Er der en indstilling på Lenovoen der skal ændres eller hva?
Avatar billede claes57 Ekspert
06. juli 2014 - 21:07 #1
Acer har så lagt en driver ind, så den kan læse linux-drev.
Den mangler lenovo.
http://www.howtoforge.com/access-linux-partitions-from-windows
(jeg er selv på win-phone, så ingen hjælp der)
Avatar billede jqrn Mester
06. juli 2014 - 21:29 #2
Tak Claes57, du har jo ret. Normalt installeres den slags drivere jo af sig selv. Jeg tog en anden Android tlf, satte den i, driveren blev installeret og nu virker det med begge telefoner.

Tak for hjælpen - smid et svar ;-)
Avatar billede claes57 Ekspert
07. juli 2014 - 06:32 #3
Bare luk selv. Godt at løsningen var så enkel.
Avatar billede jqrn Mester
07. juli 2014 - 09:34 #4
Det havde du nu ikke behøvet, men tak igen