Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2014 - 19:44 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Thunderbird starter kun manuelt

I indstillinger står Thunderbird til at vise popup meddelelser, og at vise ikon i system bakken. Men den gør ingen af delene. Derimod virker den fint, når jeg åbner manuelt. Det er jo bare temmelig upraktisk. Det er det samme på min bærbare.
windows 8 på min stationære og Linux Mint på min bærbare.

På min windows har jeg et lille program "Poppeeper" som klarer det fint.
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2014 - 19:46 #1
Ps. Der givet tilladelse i min Firewall.
Et billede fra Thunderbird. http://peecee.dk/upload/view/439548
Avatar billede claes57 Ekspert
03. juli 2014 - 20:06 #2
Har du thunderbird i 'start' mappen? ellers startes den jo ikke med windows. Reelt er det stien
C:\Users\[dit brugernavn]\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup
hvor der skal være et link til thunderbird.

bemærk, at mappe AppData er skjult. Så i stifinder skal du slå visning af skjulte mapper og filer til.
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2014 - 20:26 #3
Takker jeg ser på det, men det burde programmet vel gøre af sig selv. Jeg kan se efter i window, men  i Linux finder jeg det aldrig.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. juli 2014 - 20:40 #4
Der er helt sikkert et mint eller ubuntu forum, der kan klare det.
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2014 - 20:42 #5
Det var ellers noget af en rejse, men der er ikke noget link til Thunderbird. Kan det nytte at lægge en genvej ind?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. juli 2014 - 20:48 #6
Det er lige netop derfor thunderbird ikke starter automatisk. Der mangler en genvej. Lav den.
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2014 - 20:51 #7
Jo det er da muligt, at få hjælp hos Linux folket. Jeg er også meget tilfreds med Mint. Fantastisk hvad man kan få uden at betale så meget som en krone.
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2014 - 20:56 #8
Ok så ligger den der, så nu får vi se.
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2014 - 22:47 #9
Næh det virker heller ikke. Men der er sket det, at når jeg genstarter åbner Thunderbird af sig selv.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. juli 2014 - 06:07 #10
Var det ikke det, du ville? At tb starter med Windows, så det altid kører?
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2014 - 10:21 #11
Den skal starte med windows jo, men ikke åbne. Derimod skal den åbne, når der kommer mails, som den er sat til i indstillingerne.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. juli 2014 - 10:36 #12
højreklik på din genvej i 'start'. Egenskaber, og fanebladet genvej. Kør skal være sat til 'minimeret'
Så starter den men kun i systembakken.
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2014 - 10:46 #13
Ok det er så gjort. Så er det spændende om den vil åbne automatisk når der kommer mails. Jeg genstarter og ser.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. juli 2014 - 10:57 #14
Der kommer jo kun en kort popup når der er mail. Selve programmet starter ikke.
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2014 - 11:07 #15
Jep den kom netop nu. Fint arbejde tak skal du have. Men Thunderbird  kører åbenbart ikke rigtigt med windows 8, for der er da ingen almindelig windows brugere, som kunne regne den procedure ud.
Læg venligst et svar:-)
Avatar billede claes57 Ekspert
04. juli 2014 - 11:14 #16
Jeg har sat min win8 til at køre som win7 med classicshell til startende, og modernmix til at køre apps i vinduer, så jeg har ikke specielle problemer med win8 længere.

Men bare luk selv. Håber du får noget ud af mint-forum, så den også gør som du vil have.
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2014 - 11:21 #17
Så letter jeg på hatten og takker. Jeg har også Classic shell og vil lige se på det der modemmix:-)
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2014 - 12:55 #18
Ville det ikke være det samme, hvis Thunderbird ved Start-Programmer, var blevet trukket ind i Start? Jeg kan se den nu ligger der.