Avatar billede Badeandto Nybegynder
02. juli 2014 - 22:05 Der er 4 kommentarer

systemdisk?

Min ven har købt en computer hos sharkgaming.dk, men han er kommet til at købe 2 systemdiske i stedet for en systemdisk og 1 harddisk og nu kan han ikke opbevare spil eller noget som helst andet på nummer 2 systemdisk?

Nogen der ved hvad han kan gøre ved det?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. juli 2014 - 07:50 #1
Det, du mener, er vel, at to diske er sat op i raid-system, så det samlede system er hurtigere. Det er da en fordel.
Hvis der er brug for mere plads, så sæt en 3. disk i, og bevar raid-opsætningen.
03. juli 2014 - 12:56 #2
Velkommen til E. ...

Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2014 - 13:51 #3
#1 Ja det er hurtigere, men også langt mere sårbart. Går den ene disk ned, mistes alle data. Og er fordelen ikke først og fremmest for firmaer, som downloader store data af gangen?

Jeg ved ikke hvordan man redder sine data fra Raid, det er der forhåbentlig andre brugere som ved. Men ellers er der kun, at slå Raid fra i bios og køre Ide eller AHCI i stedet. Formatere diskene og begynde forfra.
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2014 - 17:24 #4
Respons fra spørger?