Avatar billede ridask17 Nybegynder
28. juni 2014 - 18:41 Der er 15 kommentarer

Load Driver: formatering

Hej på Eksperten.
Jeg har har ASUS N53S, som jeg har prøvet at formatere. Mit problem er følgende:
Efter formatering, gik PC'en i ring, og genstartede efter "Staring Windows" logoet.
Herefter tænkte jeg, at det måske var gået noget galt i formateringen, og jeg prøvede derfor, at se om jeg kunne omformatere, men da jeg går ind i og skal vælge hvilket drev, jeg skal formatere, så står der "Load Drivers" og jeg mangler nogle drivers, som jeg kan "browse" efter. Jeg ved dog ikke hvilke slags drivers, og jeg har prøvet at finde Chipset samt noget BIOS update driver, men ved simpelthen ikke hvad jeg kan prøve på. - Er der nogle her, som har nogle idé om, hvorfor den opfører sig sådan?
Mvh Rico
(det er windows 7)
Avatar billede Blueeyez Mester
28. juni 2014 - 18:44 #1
Du behøver ikke at loade nogle drivere under installationen.

Hvis din pc kører fint efter første formatering er der ingen grund til at formatere igen.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juni 2014 - 19:00 #2
Men der må jo være sket en fejl, siden den går i ring?

Står der ikke det er cd rom drivers den mangler?
Denne meddelelse har jeg set et par gange. Min løsning var at klargøre en usb pind, og overføre installationen over på denne.
Så kunne installering gennemføres.
Brugte programmet Rufus til dette.
Avatar billede ridask17 Nybegynder
28. juni 2014 - 21:11 #3
Den kører ikke fint @Blueeyes, den kører i ring, desværre.

@220661, Jo det gør det ligepræcis, jeg bruger i forvejen et drive-able USB stik, hvor jeg har vha. Rufus lagt windows installationen ind.

Håber i kan hjælpe med, hvad jeg kan gøre, er lidt lost :-)
Avatar billede Blueeyez Mester
28. juni 2014 - 21:18 #4
Har du prøvet at starte den i fejlsikret tilstand?
Avatar billede ridask17 Nybegynder
28. juni 2014 - 21:34 #5
@Blueeyes: Har lige prøvet i fejlsikret tilstand, men så genstarter den også.. :-(
Avatar billede Blueeyez Mester
28. juni 2014 - 21:46 #6
Prøv og lav en ny formatering af den.
Du behøver som nævnt ikke at loade/indlæse drivere. (Dette er blot en mulighed og ikke en nødvendighed).
Avatar billede ridask17 Nybegynder
28. juni 2014 - 22:06 #7
Endelig kunne jeg komme ind i formateringen, og SE mine drev - nu krydser jeg fingre ;-)
Avatar billede ridask17 Nybegynder
28. juni 2014 - 22:46 #8
PIS! Den genstarter den igen.. Jeg har indtastet PC navn og navn på brugeren. Så gør den sådan her:
http://youtu.be/OLDTZ0BvS4E
Tag jer ikke af lyden fra film og en kammerat i baggrunden ;-)

Håber i kan hjælpe, og gerne meget hurtigt! Hvad har i af ideer?
Avatar billede ridask17 Nybegynder
28. juni 2014 - 22:52 #9
Der plejer jo heller ikke at stå "Windows is loading files", når man bare skal tænde den almindeligt, så det undrer mig meget... Problemet opstod da jeg skulle ind på mit skrivebord første gan - og nu går den bare i ring, som i ser det i videoen...
Avatar billede Blueeyez Mester
28. juni 2014 - 23:28 #10
Har 2 bud.

Enten så er din harddisk i computeren døende. (har set noget ligende dog i XP). - Derfor vil det gøre en del hvis du vil køre programmet HDSentinel.

Du kan hente en  bootable version som kan skrives til cd/dvd/usb.
Her er link: http://www.hdsentinel.com/hard_disk_sentinel_dos.php

Der er længere nede download links afhængig af hvilken du benytter.
Dette bedes du gøre fra en velfungerende pc.

2 bud er at din installation er korrupt/beskadiget og du bør finde en ny installations fil af Windows 7 evt en dvd fremfor usb hvis muligt...
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juni 2014 - 08:58 #11
Jeg havde overskrevet disken med killdisk og forsøgt en ny installation, så man er sikker på der ikke er genbrugbare data på disken. Og så installere igen.
Avatar billede Blueeyez Mester
29. juni 2014 - 10:38 #12
#11 Os en god ide, men tænker den først lige skal vurderes rent helbredsmæssigt. Har oplevet harddiske der burde være ufunktionelle, men de virkede til en vis grænse..
Avatar billede ridask17 Nybegynder
03. juli 2014 - 23:07 #13
Jeg kan ikke få oprettet et bootable UCB med HDSentinel lige nu for at checke harddisken, men jeg er næsten sikker på, at der ikke er noget galt med det USB stik, som jeg brugte, i hvert fald. - Dog har jeg anskaffet mig et helt nyt USB stik (købte ét jeg skal bruge senere i anden sammenhæng), og bruger rufus til at lave en ny bootable windows-usb, og så må vi se, om det hjælper.
Avatar billede ridask17 Nybegynder
03. juli 2014 - 23:50 #14
OK, nyt USB gør det samme ved endt formatering. Du har nok en pointe @Blueeyez... Men tror du i tilfælde af, at harddisken er døende, at man kan indsætte en ny, og så vil den fungere igen
Avatar billede Blueeyez Mester
04. juli 2014 - 09:55 #15
Den kan sagtens udskiftes, men vil nu gerne høre hvad Hard Fisk Sentinel har at at sige..

Kan se hdsentinel er nede (aldrig oplevet før).