25. juni 2014 - 08:38 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Ekstra e-mail addresse

Min e-addresse indeholder mit navn.  Jeg prøver at tilføje en ekstra addresse, når jeg skal sende e-mail for min kone.  (Min kone har ikke en computer.  Af og til skal jeg sende e-mails på hendes vegne, og så ser det sært ud at det kommer fra mit navn.)  Kan man i Outlook (2010) lave en 'alias'?
25. juni 2014 - 09:40 #1
... du skal oprette en extra (kone) KONTO i Outlook (2010).
Når du afsender en E-mail vil AFSENDEREN som DEFAULT være dig, men du kan i menuen [Send] vælge hvilken konti der skal sendes fra ...

Jeg har eksempelvis både en
TDC
GMAIL

konto at trække på ...
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. juni 2014 - 14:24 #3
Her en TDC og  en Hotmail i Windows Office Outlook.
http://gratisupload.dk/vis_billede/711773/
27. juni 2014 - 07:21 #4
Jeg havde to e-mail addresser, den der indeholder mit navn og en der bare indeholder et intetsigende nummer som jeg aldrig anvender.  Det viste sig, at den med nummeret havde en 'alias' med min kones navn, således at mail sendt fra den addresse fremkommer som sendt fra hende.  Det må være noget der lykkedes mig at lave på et tidligere tidspunkt hvor jeg kikkede på det samme.  Så problemet er løst for nu.  Jeg vil gerne give points til begge for interessen i at hjælpe mig.
27. juni 2014 - 10:00 #5
Ping...

(Deles med andre ... incl. dig selv :-)  )
29. juni 2014 - 13:57 #6
Jamen så lukker jeg.