Avatar billede Cubie-1 Nybegynder
19. juni 2014 - 19:19 Der er 4 kommentarer

Forsvindende filer på ekstern hdd

Hej eksperter, jeg har brug for lidt assistance!
Jeg er ude på en længere rejse, og har en ekstern hdd hvor jeg overføre fotos, fra mit kamera.
Jeg har ikke nogen pc, så bruger forskellige pc'er.
Det har fungeret fint i 4 måneder, men forleden tilsluttede jeg den, og flere mapper var væk, men der er stadig masser af data på hdd, som tyder på mapperne stadig er der, men bare ikke synlig.
Jeg forsøgte med en anden pc, og vis skjulte filer, desværre samme resultat.
Har i brug for flere detaljer, så sig endelig til!

Hvad vil være det smartestes at gøre?
Købe ny hdd, og gemme den gamle for ikke at skade den mere end højst nødvendigt, og fixe når jeg kommer hjem?

Mange tak

Anders
Avatar billede claes57 Ekspert
19. juni 2014 - 20:10 #1
lad være med at bruge den nuværende disk. Du har måske taget den fra pc uden af bruge 'sikker fjernelse', og så kunne disken være i gang med at opdatere filtabellen. Den er så defekt nu. Det kan laves - men brug ikke disken før filtabellen er rettet.

Så pt køber du ny disk og gemmer den gamle (som pakkes væk).
Avatar billede 220661 Ekspert
20. juni 2014 - 15:13 #2
Er det alle Windows baserede computere du har brugt, når du skulle overføre billeder?
Avatar billede Cubie-1 Nybegynder
21. juni 2014 - 01:45 #3
Claes57 tak for hurtig svar, tænker at gemme den væk for ikke at miste indholdet.

220661 både iOS og Win, men det var efter en tilslutning til win8, hvor den ikke viste alle mapper.

Andre forslag?
Avatar billede Cubie-1 Nybegynder
23. juni 2014 - 23:08 #4
Hej.

Ville lige give en melding tilbage.
Jeg har tilsluttet harddisken igen, en ny hdd er meget dyr hvor jeg er.
Har fundet ud af at alle filer stadig er der, men der er forskel paa hvilken windows versin pc'en har, saa ingen panik heldigvis.

Takker for dit svar