Avatar billede BertilSerup Nybegynder
18. juni 2014 - 23:23 Der er 1 kommentar

Løsning til batteri problemer med på en Trolley Digital Højtaler! HJÆLP

Hej alle! Jeg kunne ikke finde svar nogen steder på nettet så nu prøver jeg her.
Vi er nogle drenge som igen i år skal på roskilde festival. I år har vi valgt at tage et anlæg med, men vi har bare et problem; det har en spilletid på 5-6 timer og en opladningstid på 10 timer. Anlægget er en Trolley Digital Højtaler ( http://www.vinderland.dk/produkt/5116/Stor-luxus-trolley-digital-hoejttaler-m/-DVD-skaerm,-traadloes-mikrofon-m.m..htm ).
Vi leder efter en løsning på dette, og har overvejet to mulige idéer.
1. Vi udskifter det indvendige batteri med et større, (evt et bilbatteri) som kan køre vores anlæg i længere tid. Vi har i forvejen en idé om at "ramme" højtaleren ind i en kasse oven på en trækvogn og kunne måske derfor også finde en måde bil batteriet kunne stå fast på inde i trækassen.
2. Vi overvejede også om der ikke findes et eller andet batteri man kunne oplade og som har en stikkontakt i så man kunne lade anlægget være sluttet til dét for at spare på strømmen.

Igen skal det siges at vi ikke før har nogen erfaring med lignende og at vores to idéer derfor godt kan være umulige. Hvad siger i? Har i en anden løsning? Alt hjælp er brugbart! :)

Mvh. Bertil
Avatar billede sonalias Seniormester
23. juni 2014 - 11:06 #1
Jeres løsning nummer 2 er som du beskriver den, umulig da et batteri er DC og almindelig 230V er AC (Vekselstrøm). Det kan godt lade sig gøre at transformere fra 12V DC-230V AC men du har store tab i denne konvertering.
Derfor er løsning 1 mest favorabel, men det er uhyre svært at svare på baseret på de data der er at finde i linket, er det overhovedet 12V??