Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2014 - 13:56 Der er 2 kommentarer

"Serveren blev ikke fundet"

Jeg har et stort problem med mit domæne www.borneopdragelse.dk

jeg kan ikke få adgang til hjemmesiden via min mobils 3/4g (jeg har onfone/yousee). Men kan godt når den er på wifi.

Har forhørt mig med mine FB venner: nogle kan godt se via mobilen, andre kan ikke via wifi.

Har prøvet at google problemet... men fandt intet svar...

Er der nogle kloge mennesker, som har en idé på hvad problemet kunne være?
Avatar billede FastEthernet Novice
13. juni 2014 - 16:25 #1
Tyder på et DNS-problem hvis du spørger mig. Googles DNS-servere (8.8.8.8 og 8.8.4.4) kan ikke finde domænet, men en tilfældig server fra OpenDNS (208.67.222.222) finder det uden problemer:

C:\>nslookup
Default Server:  google-public-dns-a.google.com
Address:  8.8.8.8

> borneopdragelse.dk
Server:  google-public-dns-a.google.com
Address:  8.8.8.8

*** google-public-dns-a.google.com can't find borneopdragelse.dk: Server failed
> server 8.8.4.4
Default Server:  google-public-dns-b.google.com
Address:  8.8.4.4

> borneopdragelse.dk
Server:  google-public-dns-b.google.com
Address:  8.8.4.4

*** google-public-dns-b.google.com can't find borneopdragelse.dk: Server failed
> server 208.67.222.222
Default Server:  resolver1.opendns.com
Address:  208.67.222.222

> borneopdragelse.dk
Server:  resolver1.opendns.com
Address:  208.67.222.222

Non-authoritative answer:
Name:    borneopdragelse.dk
Address:  195.128.174.110

Umiddelbart vil jeg sige at du skal kontakte din webhoteludbyder og høre, om de kan forklare/løse problemet.
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2014 - 16:48 #2
jeg har sammenlignet mine DNS indstillinger for borneopdragelse og et af mine andre domæner (som godt kan vises på mobilen):

den eneste forskel der er, er:

Localname: mgw
Type: A
Value:  (ip adresse)

Kan ikke google mig frem til hvad mgw står for...
men har det noget at sige i dette tilfælde?

FASTETHERNET: jeg afventer nu svar fra min webhosting, tak :)