Avatar billede lektortl Juniormester
06. juni 2014 - 12:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Find alle filer

Jeg vil tage backup af c:\brugere\gh .
Med Explorer stående på c:\brugere\gh Spørger jeg om egenskaber, og får at vide, at der i c:\brugere\gh (og underbiblioteker) er 30.000 filer.
Med Explorer i c:\brugere\gh kopierer jeg til d: (1. i c:\brugere\gh taster jeg ctrl + c 2. i d: taster jeg ctrl + v). Jeg får kun 5.000 filer kopieret over.

Der mangler åbenbart 25.000 filer.
Jeg prøver noget andet:

Jeg prøver fra dos-prompt i c:\brugere\gh med dir /s. Den finder 30.000 filer.
Så står jeg i d: og taster xcopy c:\brugere\gh\*.* /e /r /y /v .
Jeg får stadig kun 5.000 filer kopieret over.

Tilsyneladende mangler jeg at få 25.000 filer kopieret. Hvad skal jeg gøre for at få alle filer over?
06. juni 2014 - 12:19 #1
Gætter på at det er skjulte filer eller systemfiler, der ikke kopieres.

Tilføj parameteren /h til xcopy for at kopiere skjulte og systemfiler.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. juni 2014 - 12:22 #2
du skal have en /h med også - i din brugermappe ligger en skjult \appdata i den ligger en frygtelig masse filer - bla dine temporære filer, men også indstillinger til mange programmer og fx alle data vedr thunderbird (mails, adresser osv)
Avatar billede 220661 Ekspert
06. juni 2014 - 18:58 #3
Nu skriver du Thunderbird claes57.
For at tage backup at alt der ligger i Thunderbird, har jeg brugt Allway Sync til dette. Jeg havde sat den til at vise alle skjulte filer,samt operationsfiler, og valgte at den skulle tage backup af brugermappen der ligger skjult. Programmet kan jo sættes til at nedarve sletninger der gøres på computeren og over til backup destinationen.

Gad vide om den kan håndtere en mappe med over 30000 filer?
Det har jeg ikke afprøvet.
Allway Sync  http://allwaysync.com/
Avatar billede claes57 Ekspert
06. juni 2014 - 19:09 #4
Det kan den sagtens - i Pro versionen. Jeg har selv brugt den tidligere. Jeg er på en ekstern disk med eget software nu.
Men ellers er mozbackup optimalt til thunderbird og Firefox. Det tager opsætning inkl udvidelser og mail + adresse i et par klik og er lige så let at indlæse igen.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. juni 2014 - 19:15 #5
Mozbackup havde jeg ikke lige tænkt på :-)

Jeg bruger Allway Sync til andre opgaver, og tænkte den kunne tage backup af Thunderbird også.
Tilsyneladende virker den fint nok til dette også. Men den mappe er jo ikke så stor, og tænkte nok at den frie version havde begrænsning i den størrelse den kunne håndtere.
Men det var et forsøg ;-)
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
07. juni 2014 - 14:43 #6
lektortl har du fundet en løsning?.
Avatar billede lektortl Juniormester
16. juni 2014 - 09:32 #7
Hej!
Så er jeg på banen igen.
Det var filerne i \appdata, som gav det meget store antal (og dem tror jeg ikke, at jeg behøver). Jeg kendte ikke til eksistensen af \appdata, og dens brug.
Så - claes57: jeg fik den information, som jeg gerne ville have.
Gider du smide et svar?
VH  lektortl
Avatar billede claes57 Ekspert
16. juni 2014 - 09:54 #8
Bare luk selv.
Avatar billede lektortl Juniormester
17. juni 2014 - 16:11 #9
OK - men tak for hjælpen.