Avatar billede bbkdk Seniormester
05. juni 2014 - 10:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kontrolelement nedtonet/mulig, afhængig af værdien i et andet felt

Jeg har en database, hvor det i et tekstfelt "Vidensøgning" er muligt at vælge nogle foruddefinerede værdier.
Hvis teksten "Andet" er valgt, skal det være muligt at indberette i en anden tekstboks "AndetVidensøgning".
Hvis der er valgt en anden værdi end "Andet" i "Vidensøgning", skal feltet "AndetVidensøgning" være nedtonet.

Er det muligt?

Jeg benytter ofte den facilitet, hvor Access selv danner en delt formular.Har det nogen betydning for muligheden for at nedtone feltet?
Avatar billede fdata Forsker
09. juni 2014 - 23:25 #1
I feltet Vidensøgnings EfterOpdatering hændelse lægger du:

If Me.Vidensøgning="Andet" Then
  Me.AndetVidensøgning.Enabled = True
Else
  Me.AndetVidensøgning.Enabled = False
EndIf

HUSK også at lægge den samme kode i formularens VedAktuel hændelse, så effekten slår igennem, når man bladrer mellem posterne.
Avatar billede bbkdk Seniormester
10. juni 2014 - 12:39 #2
Hej Fdata
Mange tak for hjælpen.
Du har fået points.
Avatar billede fdata Forsker
10. juni 2014 - 13:09 #3
Takker for point ;O)