Avatar billede Emil3129 Novice
04. juni 2014 - 21:57 Der er 2 kommentarer

770 SLI?

Hej er det en dum ide at købe en mere 770 4gb og køre dem i SLI eller skal jeg vente og er det rigtig hvis det ene kørt køre med 100% altså fuld kraft køre det andet kun med 50%
Avatar billede Fedration Nybegynder
04. juni 2014 - 23:53 #1
Dum ide eller ej.
Når du kører Sli med f.eks. 2-  770 4gb - vil du kun stadig havde 4 Dedikeret RAM /Vram.
Du vil ikke få 4 gb + 4 gb = 8 vram.

Du har fat i at ved at tilføje et ekstra kort - benytte sig af SLI vil du ikke få 100 % mere power.

Hvis vi tager "gaming" går ud på at det er hvad din computer benyttes til.
Vil nogle spil "som er indstillet" til at kunne benytte SLI - give en betydning bedre FPS.
Spil som ikke er optimeret til det, vil forskellen være uden betydelig - den er så lille.
Avatar billede shako Novice
05. juni 2014 - 08:49 #2
Der er en række ting du bør overveje før du gør det, blandt andet om din strømforsyning kan håndtere en ekstra GPU af den kaliber.

Generelt har jeg kun haft gode erfaringer med AMD's Crossfire som er mere eller mindre det samme som SLI.

Mange (næsten alle) moderne spil er optimeret til at køre Crossfire/SLI, og selvom man ikke får 100% udbytte af det anden grafikkort, får man oftest en 80-85% ekstra.

Du skal dog være opmærksom på at hvis man vælger to forskellige grafikkort hvor det ene er hurtigere end det andet, vil den hurtigere "underclocke" sig selv så de kører på samme hastighed og der er derved ingen gevinst.