Avatar billede ranni Forsker
03. juni 2014 - 17:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ekstern HDD til USB

Hej.
Win 7 pro.
En ekstern Verbatim 500 GB jeg brugt nogle år.
Et USB stik på PC ved tilslutning : UKENDT  ...  FORMATER ???
Isætter andet stik på PC: Ingen problemer.

Er det en advarsel om et eller andet ???
Avatar billede claes57 Ekspert
03. juni 2014 - 17:32 #1
Du kan have haft et uheld.
Hvis du ikke bruger 'sikker fjernelse' af enheden, så kunne den være i gang med at opdatere filer og sin egen oversigt over filer på disken. Det kan nu være defekt, og så skal det repareres.
Avatar billede ranni Forsker
03. juni 2014 - 17:42 #2
Hej claes
Du er som sædvanlig hurtig ude  .. .. skønt.
Repareres ? forgår det ved en formatering ? så skal jeg da lige have indholdet flyttet over på anden HDD.

Vil du sende som et svar ?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. juni 2014 - 17:58 #3
Du kan næppe nu køre det til en anden hd når du ikke har adgang. Jeg var til værktøj som http://falconfour.com/projects/7 for at gendanne tabte tabeller på disken.
Avatar billede ranni Forsker
03. juni 2014 - 18:49 #4
Jeg har jo P.T. forbindelse (jeg har endnu koblet Verbatimen til en anden port, der virker), jeg kan se indholdet.
Avatar billede ranni Forsker
03. juni 2014 - 18:50 #5
Hov  Det blev et svar, det er du bedes sende !!
Avatar billede claes57 Ekspert
03. juni 2014 - 18:54 #6
Ok, så backup, og på den defekte port sletter du den i enhedshåndtering i kontrolpanelet. Så genstart med USB i, og den burde kunne finde ud af det.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. juni 2014 - 19:10 #7
men bare luk selv hvis du har fået løst problemet.
Avatar billede ranni Forsker
03. juni 2014 - 19:53 #8
Tak for hjælpen claes.
Jeg tilsluttede til den defekte USB port, nu virker den igen.