Avatar billede Casperchr Nybegynder
02. juni 2014 - 22:57 Der er 12 kommentarer

God bærbar til HHX

Hej
Jeg søger en god skole computer til når jeg efter sommerferien starter på HHX. Den skal ikke være for stor, og den skal have god batteritid. Jeg har overvejet MacBook, men jeg er i tvivl om handelsskolens matematik programmer kan køres på Mac? Har i nogle gode forslag? Og tror i en MacBook er en god ide?
Avatar billede Fedration Nybegynder
02. juni 2014 - 23:15 #1
Har selv gået på HHX.

Det program vores skole benyttede, var et program som hed Nspire, som sagtens kunne køre på min MacBook Air.

Personligt elsker jeg min Macbook Air til "skole" arbejde, den er hurtigt og har mange "fede" genveje, og du kan hente programmer som evernote, som hjælper dig med at opstille dine notater til forskellige fag osv.

Så min egen vurdering er at en Macbook Air eller Macbook Pro vil være et sikre og godt valg.
Det kan så diskuteres med prisen i forhold til andre bærbar.
02. juni 2014 - 23:20 #2
Du kan altid køre en virtuel maskine, hvis du skal køre Windows applikationer (eks. VMware Fusion eller Parallel).

Du kan få mange andre mærker der er lige så gode, endda bedre til prisen.

Hvad er dit budget?
Avatar billede Casperchr Nybegynder
02. juni 2014 - 23:28 #3
Mit budget er 6000-7000 tusind, jeg er bare stor fan af macs hurtighed
Avatar billede Casperchr Nybegynder
02. juni 2014 - 23:30 #4
Mit budget er 6000-7000, jeg kan bare gode lide macbooks hurtighed
Avatar billede Casperchr Nybegynder
02. juni 2014 - 23:38 #5
Avatar billede Casperchr Nybegynder
03. juni 2014 - 07:17 #7
Hvorfor en vil du vælge til 7000? Macbook eller en af de andre?
03. juni 2014 - 12:15 #8
Avatar billede Casperchr Nybegynder
03. juni 2014 - 13:27 #9
Jeg vil gerne have en MacBook, er det dyrt og besværligt at få den til at køre Windows ved siden af det normale?
03. juni 2014 - 13:55 #10
Hvis du er så stensat på at det skal være et Apple produkt, så er der ingen grund til at jeg skal bruge tid på at finde alternative produkter.

Du skal købe en Windows licens - pris 450-1200 kr.

Så kan du enten anvende Bootcamp (dual boot) eller virtualisering.

Til virtualisering kan du anvende noget open source software eller en kommerciel løsning (se mit tidligere indlæg) - pris mellem $50-100.
Avatar billede Casperchr Nybegynder
03. juni 2014 - 14:02 #11
Jeg er bare ikke sikker på at man finder den samme hurtighed/holdbarhed i en anden bærbar som man finder i en macbook?
03. juni 2014 - 14:21 #12
Apple og andre producenter anvender samme CPUer, Chipset, Harddiske/SSDer, Grafikkort, Netværkskort...

Det primære fysiske forskel er skallen (shell/body).

Hastighed, eller rettere oplevelsen der af, afhænger at mange ting: hardware, operativ system, driver...

På hardware siden er den jeg foreslog kraftige end den Apple MacBook Air 11" man kan få til 7000 kr.