Avatar billede NikolajSchack Nybegynder
02. juni 2014 - 21:41 Der er 5 kommentarer

Hvilken software??

Hej,
Jeg er ude efter en pc, men jeg ved ikke helt hvilken software jeg skal vælge (win 7/8)
Jeg skal bruge pc'en til gaming.
Jeg kender jo gode gamle win 7, og har kun lige prøvet win 8 på en vens pc.

Så, er det værd at kaste sig ud i win 8 eller skal man holde sig til win 7??
02. juni 2014 - 23:18 #1
Windows 8 er hurtigere end Windows 7 på mange områder.

Mange foretrækker Windows 7 pga. UI/UX, jeg synes dog at man vender sig hurtigt til det nye.

Win 8.1 og Win 8.1 Update 1 har forbedret UI/UX en hel del, men jeg er nok ikke den mest objektive da jeg har brugt Win 8 i ca. 2,5 år.
Avatar billede kurtba Ekspert
02. juni 2014 - 23:20 #2
Det er svært at købe en færdig pc i dag, uden at der er installeret win 8.
Min erfaring er i øvrigt at win 7 var god, men win 8 er væsentlig bedre, hurtigere og mindre resourcekrævende.
Kan man ikke lide brugerfladen, henter man bare gratisprogrammet Classicshell og lægger på. Så starter den med en brugerflade som ligner win 7 meget - og har win 8 fordelene.
Avatar billede Fedration Nybegynder
02. juni 2014 - 23:23 #3
Jeg vil hoppe på win 8. :)

Man siger jo at det nyeste er det bedste "hehe"

På nye spil som Battlefield 4 - watch dogs osv.! vil Windows 8 være bedst, på grund af noget "directX 11 software". og man kan tydeligvis mærke forskellen i forhold til windows 7.

Der kan dog være nogle spil, som windows 8 ikke kan spille "endnu" - ældre spil.

Så det sikre valg vil nok være windows 7.
men windows 8 vil være bedst til de nye spil, og fremtidige spil.

Og så er windows 8 bare meget mere "cool" end windows 7 ;)
Avatar billede claes57 Ekspert
03. juni 2014 - 09:46 #4
hvis du udover den gratis classic shell (som giver startmenuen) også henter (køber) modermix, så kan du køre windows apps i vinduer, og så er alt reelt som på win7 - bare hurtigere og med apps.
http://www.stardock.com/products/modernmix/
den koster 5$ og er absolut pengene værd.
03. juni 2014 - 11:48 #5