Avatar billede nemlig Professor
02. juni 2014 - 19:22 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Connect fejler

Hejsa.
Jeg har i snart 1 år haft et script, som afvikles på webhotel-1 til at kontrollere, om databasen kører på webhotel-2.

Fra i dag fejler scriptet, hvilket jeg ikke helt forstår:

På Webhotel-1 afvikler jeg et script, via Cronjob, hvor der tjekkes for adgangen til databasen på Webhotel-2:

$mysqli = new mysqli("mysql11.wannafind.dk", "bruger", "password", "database");

if (mysqli_connect_errno()) {echo 'Der opstod en fejl ved forbindelsen: ' . mysqli_connect_error();

Jeg får disse fejl:

Warning: mysqli::mysqli() [mysqli.mysqli]: Premature end of data (mysqlnd_wireprotocol.c:553) in /var/www/kalenderxxx.dk/public_html/tjek_cronjob.php on line 11

Warning: mysqli::mysqli() [mysqli.mysqli]: OK packet 1 bytes shorter than expected in /var/www/kalenderxxx.dk/public_html/tjek_cronjob.php on line 11

Warning: mysqli::mysqli() [mysqli.mysqli]: (HY000/2000): mysqlnd cannot connect to MySQL 4.1+ using the old insecure authentication. Please use an administration tool to reset your password with the command SET PASSWORD = PASSWORD('your_existing_password'). This will store a new, and more secure, hash value in mysql.user. If this user is used in other scripts executed by PHP 5.2 or earlier you might need to remove the old-passwords flag from your my.cnf file in /var/www/kalenderxxx.dk/public_html/tjek_cronjob.php on line 11

Der opstod en fejl ved forbindelsen: mysqlnd cannot connect to MySQL 4.1+ using the old insecure authentication. Please use an administration tool to reset your password with the command SET PASSWORD = PASSWORD('your_existing_password'). This will store a new, and more secure, hash value in mysql.user. If this user is used in other scripts executed by PHP 5.2 or earlier you might need to remove the old-passwords flag from your my.cnf file

Databasen ligger på webhotel hos Wannafind, og jeg mener ikke at have adgang til at ændre password eller filen my.cnf.

Adgangen til databasen fungerer i øvrigt fint, når jeg connecter via script, der ligger på samme webhotel som databasen.

Nogen løsning til, hvordan jeg connecter til databasen med et script, der ligger på et andet webhotel?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juni 2014 - 19:27 #1
Du har vel adgang til at udfoere SQL kommandoer?

PHPMyAdmin eller tilsvarende.

Og saa kan du aendre password som beskrevet.
Avatar billede nemlig Professor
02. juni 2014 - 19:50 #2
Jeg har adgang til fx PHPMyAdmin. Da der også ligger et ret stort Drupal-system, som administreres af en anden, har jeg ikke umiddelbart mod på, at ændre passwordet.

Men hvis jeg har forstået det korrekt, kan jeg fint fortsætte med samme password. Det hele handler om at, passwordet krypteres bedre.

Der anvendes PHP version 5.2.17.
Jeg er i tvivl om det giver en udfordring med at fjerne det gamle password-flag fra my.cnf (som jeg ikke har adgang til).
02. juni 2014 - 20:51 #3
Du skal bare sætte kodeordet til det samme, det gør at mysql tabellen bliver opdateret.
Avatar billede nemlig Professor
02. juni 2014 - 21:11 #4
Tak for inputtene.
Smid et svar begge 2 og jeg deler pointene med 75 til Arne_v og 25 til TheBlackKnight
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juni 2014 - 22:56 #5
svar
02. juni 2014 - 23:08 #6
Hvis du har mulighed for at opdatere din MySQL software til noget nyere, så skulle du det. Den version du anvender er fra omkring 2009, der er sket en del siden da.
Avatar billede nemlig Professor
02. juni 2014 - 23:28 #7
#6
MySQL er version 5.0.96 og er fra mar. 2012
PHPMyAdmin er version 4.0.10 og er fra dec. 2013.

Men jeg har ikke mulighed for at opdatere softwaren, da vi anvender en standardløsning hos Wannafind.