Avatar billede Perbt Nybegynder
29. maj 2014 - 14:40 Der er 5 kommentarer

Access 2013 og sql server

Jeg har et access system, som jeg har linket til en sqlserver. Når jeg åbner en form er der som hovedregel en svartid på ca 6 sekunder, det er ikke her det værste problem er.
På en form har jeg nogle comboboxe der refererer til data i en tabel. Her er går der ca 6 sekunder fra jeg har trykket på comboboxen til data vises.

Kan jeg få gjort noget ved disse svartider
29. maj 2014 - 16:48 #1
Hvor er sqlserver installeret?

Anvendes der indeksering?
Avatar billede Perbt Nybegynder
29. maj 2014 - 18:06 #2
Sql serveren er installeret på min egen pc.

Der anvendes indeksering. Selv det at åbne en tabel fra access tager ca 5 sekunder
29. maj 2014 - 23:45 #3
Er der nogen særlig grund til at du bruger MS SQL?
Avatar billede Perbt Nybegynder
31. maj 2014 - 15:21 #4
grunden er at der er andre programmer der skal bruge databasen, og planen er på et tidspunkt at konverterer access programmet til et C# program
31. maj 2014 - 16:12 #5
Hvis det er muligt, så prøv med MySQL. Da det er noget hurtigere fra start af.

Hvis du vil kommunikere med MySQL via C#, så har MySQL en .NET Connector - http://dev.mysql.com/downloads/connector/net/