27. maj 2014 - 08:32Der er
8 kommentarer og 1 løsning
vise et recordset horisontalt.
Hej Eksperter.
Jeg står og er ved at lave en accessform, som skal vise en persons mødedata horisontalt i stedet for vertikalt.
Jeg har lavet en forespørgsel som finder de rigtige date på baggrund af værdier i 2 felter i formen.
så har jeg lavet 31 tekstfelter horisontalt(1 for hver dag, makismalt 31 i en md.), og vil præsentere de fundne mødedata i de felter.
hvordan gør jeg det ?
Jeg har prøvet med at indsætte en Dlookup i kontrolelementkilden for tekstfelterne, hvor forespørgslen er sat som domain, men jeg kan ikke inkrementere [ID] for næste tekstfelt, da de [ID]værdier der er resultatet af forespørgslen ikke nødvendigvis ligger i nummerrækkefølge.
Men jeg tror heller ikke det er den korrekte approach.
Jeg skal på en eller anden måde kunne referere frem og tilbage i resultatet af forespørgslen, altså det recordset der bliver opbygget ved forespørgslen så jeg kan populere tekstfelterne med de korrekte data. Hvordan gør jeg det ?
Im trying to implement your idea, and it looks promising as i get the values going out in an horizontal direction.
But the amount and names of the columns are dynamic as they are dependant on the dates the person are registered in the DB. ex. if they person has only participated 4 days in 1 course there will be only 4 columns but if the person has participated in 20 days, there will be a lot more columns and column names.
When i create a cascading form with this Query to use as a sub form, it says that i have to set the "vistekolonneroverskrifter" property of the Query...
That puts me in a pickle as i have to name the columns i wan't to be shown in the form, but that makes it absolute which is bad at runtime, as is said both the amount of columns and the names of the columns change depending on the dates.
I'm no expert with CrossTab queries so not sure if I can help you with this. Is it possible to send an example of your dB so I can see how your doing it and maybe I can make some suggestions.
Will be a bit busy over the next few days but should find a bit of time
Du kan skrive en lille rutine, der opretter 28-31 (afhængig af måneden) poster for en dummy-person, som dermed har mødt alle dage. (Rutinen skal lige slette eksisterende dummy-data først)
Så kan du basere forespørgslen på en Union mellem din dummy og den udvalgte person. Hermed er alle dage repræsenteret. Dine data ligger nu korrekt i posten med den aktuelle person.
EKS. Jeg laver 5 forespørgsler 1 for hver dag i 1 given uge, og laver en flere elementer form til hver forespørgsel.
Så sætter jeg dem op ved siden af hinanden så de passer fjerne alle streger og kontroller, og wupti, så har jeg representeret data horisontalt, og jeg kan ovenikøbet rette i dem :)
Tak for alle jeres input, håber den her løsning kan bruges af andre.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.