Avatar billede ZeBa Ekspert
23. maj 2014 - 22:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Gendannelsespunkt

Jeg har installeret en program (Jalbum) som jeg ikke kan få til at køre, selv om jeg har installeret det flere gange (det har kørt tidligere).
Men kan jeg så ikke fixe det med et gendannelsespunkt - og hvordan gør jeg det?
Avatar billede claes57 Ekspert
24. maj 2014 - 06:25 #1
Du vil næppe kunne komme så langt tilbage mht gendannelse, så du var da det virkede. Og alle andre programmers opdateringer i perioden vil også ryge.
I stedet for bare at installere det igen og igen, så afinstaller det, kør ccleaner så rester er væk, fjern evt mappe i appdata, og efter genstart så installere en frisk version.
Og når det kører, så lad det ligge. Der er ingen grund til at installere programmet flere gange.
Avatar billede ZeBa Ekspert
24. maj 2014 - 12:24 #2
Jeg har fået det løst ved manuelt at fjerne nogle mapper.
Men hvis jeg installerede det for et par dage siden, ville det så ikke hjælpe, hvis jeg lavede et gendannelsespunkt for 3 dage siden?
Grunden til at jeg var nødt til at afinstallere det, var at det ved brugen af en bestemt funktion blev ved at komme med en fejlmelding, så jeg simpelthen ikke kunne komme videre.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. maj 2014 - 12:40 #3
Det, der kan kage i det er programmets indstillinger og arbejdsfiler som ligger i appdata under brugeren. Disse fjernes typisk ikke ved afinstallation og gendannelse piller heller ikke der. Så en gang i mellem skal man ned og lave det manuelt.
Det er kun ved defekt i programfiler eller ved en mislykket opdatering at gendannelse har sin styrke.
Avatar billede ZeBa Ekspert
01. oktober 2014 - 20:56 #4
Claes57: Tak for hjælpen. Får jeg et svar til points?
Avatar billede claes57 Ekspert
02. oktober 2014 - 06:17 #5
Bare luk selv.
Avatar billede ZeBa Ekspert
02. oktober 2014 - 08:29 #6
x