Avatar billede poulvp Praktikant
23. maj 2014 - 14:40 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Explorer viser ikke videoer på min hjemmeside

Hej
Jeg har nu lagt den samme video på min hjemmeside i 3 forskellige formater.
I Windows Explorer v. 11 kører ingen af videoerne
I Google Crome kører de sidste 2 (Wmv fil og MPG fil)
På min Samsung Galaxy s5 virker den første (MP4 fil)

Kan jeg ikke lave et format der virker i alle brovsere og hvorfor virker ingen i Explorer??
Jeg kan se videoer fra Youtube uanset hvad jeg bruger af browser, hvorfor virker mine ikke?
23. maj 2014 - 15:18 #1
Hvad er din player skrevet i - flash, silverlight eller HTML5?

Der er endnu ikke et universalt video codec som er understøttet af alle browsere.
Avatar billede montago Praktikant
23. maj 2014 - 16:11 #2
MP4 er meget godt understøttet af alle browsere !!

http://www.jwplayer.com/html5/

men uanset hvad, vil jeg foreslå at benytte FlowPlayer til at præsentere video'en da den sørger for at det virker HVER GANG.

https://flowplayer.org/
Avatar billede montago Praktikant
23. maj 2014 - 16:12 #3
Det eneste aspekt af video som fungere dårligt, er undertekster !
Avatar billede montago Praktikant
23. maj 2014 - 16:14 #4
MP4 skal være encoded i en Web Optimeret profil - brug HandBrake !
Avatar billede eurositi Ekspert
23. maj 2014 - 16:16 #5
Fordi Apple og Microsoft hårdnakket læs: (grådigt) nægter at understøtte de åbne og royalty-frie videostandarder, er du desværre tvunget til minimum to formater, nemlig:

MP4
- Brug H.264 (Baseline kodet) video + AAC audio. Burde fungere i alt andet end Firefox.

WebM
- En simplificeret MKV-container. Fungerer ikke i IE og Safari/iOS, men fungerer vist generelt i Android.

Du kan lave video i disse formater vha. XMedia Recode (gratis og rent).
Avatar billede eurositi Ekspert
23. maj 2014 - 16:22 #7
Endnu et supplement:
http://caniuse.com/#feat=mpeg4