Avatar billede Widefelix Novice
22. maj 2014 - 17:46 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP! Min nye Gaming pc vil ikke starte

Hej eksperter. For et par 3-4 dage siden samlede jeg og en ven min nye computer til omkring 10.000 kr. Da jeg nu har haft den 4 dage vil den pludselig ikke tænde mere. Det synes jeg er rigtig træls, når jeg har givet 10.000 kr for den. Den lyser kort i powerknappen på kabinettet og man kan høre at alle blæserne inkl grafikkortets prøver at køre men kan ikke. De 6 og 8 pin strømstik der skal i grafikkortet er dog heller ikke særlig gode, tjekkede og fandt ud af at 2 stålwire var hoppet ud af hullerne på ledningerne. Dog havde jeg en ekstra liggende i kassen til strømforsygningen, testede, men intet held. Jeg har dog også prøvet at pille hele grafikkortet ud + ledningen fra strømforsygningen til det, men stadig intet held. Jeg aner ikke hvad der er galt med, men jeg synes det er rigtig træls. Og jeg vil blive glad for jeres hjælp til at løse problemet.
Avatar billede Widefelix Novice
22. maj 2014 - 18:22 #1
Avatar billede 220661 Ekspert
22. maj 2014 - 19:54 #2
Jeg havde nok først tjekket om strømforsyningen er brændt af.
Man kan teste det på denne måde her:
http://www.youtube.com/watch?v=VXzrCr0RLm4
Ser den ud til at køre rigtigt havde jeg undersøgt om alle tre spændinger er tilstede på den
Gul er 12 volt
rød er 5 volt
orange er 3,3 volt
sort er stel.
Avatar billede Widefelix Novice
22. maj 2014 - 20:30 #3
Ved ikke om man kan sige om den kører rigtigt. Men led knappen også powerknappen lyser blåt led i 1-2 sekunder imens det sker forsøger ale blæsere i hele kabinettet at køre. Kan se på bundkortet at der er strøm til det, men kan heller ikke starte fra det. Så tror næsten ikke jeg kan undgå at skifte strømforsygning, eller hvad?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. maj 2014 - 21:19 #4
Du er jo nødt til at tjekke om det er den der er gået før du køber en ny. Problemet kan jo også være andet hardware der lukker computeren ned pga defekt. man kan tjekke spændingerne med et multimeter.
Avatar billede Widefelix Novice
22. maj 2014 - 21:23 #5
Problemet er at jeg ikke aner hvordan jeg finder ud af hvilket hardware den er gal med. Der er ikke så meget andet end min ssd, bundkortet og strømforsygningen den kan være gal med.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. maj 2014 - 22:03 #6
Det er jo så derfor jeg for tredje gang skriver du skal få tjekket din strømforsyning. Det er den man starter medat kontrollere.
Avatar billede Widefelix Novice
22. maj 2014 - 22:12 #7
Strømforsygningen starter uden noget med et samme trick som han brugte i videoen. Så må det vel være noget andet der generer den, men hvad det er. Er et godt og svært spørgsmål.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. maj 2014 - 22:20 #8
At den starter er jo ikke ensbetydende med den leverer alle tre spændinger, Det er jo derfor jeg skriver hvilke spændinger der skal være tilstede. Så før du tester dette kan forsyningen ikke udelukkes.Er der en af spændingerne der ikke er til stede vil computeren ikke køre.
Avatar billede Widefelix Novice
23. maj 2014 - 07:14 #9
De er alle tre til stede efter hvad jeg kan se gennem den slibede ledning.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. maj 2014 - 12:43 #10
Den slibede ledning??
Har du ikke målt om de er til stede fysisk?
Avatar billede Widefelix Novice
23. maj 2014 - 12:47 #11
Nej. Da jeg ikke har noget til at gøre det med, har jeg ikkr haft mulighed for at måle det.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. maj 2014 - 12:54 #12
Så kan jeg ikke komme videre her.
Avatar billede Widefelix Novice
23. maj 2014 - 13:00 #13
Har kontaktet Komplett nu. Og de henviser mig til at sende den retur. Men tak for din hjælp hertil, lægger du et svar får du point.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. maj 2014 - 13:05 #14
Velbekomme og tak for det. Læg selv et svar så vi deler pointene