Avatar billede Henrik_Mogensen Juniormester
22. maj 2014 - 13:41 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Erstatning af POWER Mosfet

Jeg har en LCD computer monitor af typen AL1916W Acer. Den havde intet baglys og mosfet 40TO3GP - den ene er kortsluttet. Findes der en erstatning af denne mosfet. Jeg har prøvet at søge med reference tabeller men uden at 40TO3GP er indholdt i databasen. Mit spørgsmål er: Hedder komponenten noget andet og findes der en erstatning?
Avatar billede Poko1 Ekspert
22. maj 2014 - 17:52 #1
Avatar billede Henrik_Mogensen Juniormester
22. maj 2014 - 21:51 #2
Jeg fandt ud af hvorfor mosfet ikke kunne findes. Det var fordi der skal søges på 40T03GP og ikke på 40TO3GP. Efter dette gav det resultat på nettet. Erstatningen for 40T03GP er IPS135N03LGIN-ND. Begge mosfet skal skiftes og sikringen position f200, der er brændt skal erstattes af 4 AMP /træg. Om den skal være træg eller flink er jeg ikke sikker på. Der kan også i denne sammenhæng være kondensatorer der har en bule på toppen. Disse skal også udskiftes.