Avatar billede Henrik_Mogensen Juniormester
18. maj 2014 - 21:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sony RDR-HX820 hdd error

Jeg har en harddisk optager af typen Sony RDR-HX820 der er i stykker. Fejl er at den skriver HDD error i displayet og at harddisken giver nogle kliklyde. Er det harddisken der er problemet eller hvad. Dvd skuffen vil heller ikke ud. Efter et stykke tid ser det ud som om den starter op og HDD led lyser. Strømforsynings blæser er heller ikke aktiv. Men den mener jeg først virker når apparatet er varmt. Håber på hjælp.
Mvh. Henrik
Avatar billede Blueeyez Mester
18. maj 2014 - 21:37 #1
Harddisken er beskadiget.. Klik lyde er en af de mest uheldige senarier. Hvorvidt andet ikke virker er mig svært at sige..
Avatar billede Henrik_Mogensen Juniormester
18. maj 2014 - 23:16 #2
Hej Blueeyez
Jeg ville gerne vide om der er andet galt inden jeg udskifter harddisken. En der kender fejlen?
Avatar billede Blueeyez Mester
18. maj 2014 - 23:57 #3
Sådan som du beskriver det kan det godt tyde på der er mere galt, men jeg ved ikke om den beskadigede harddisk er skyld i det. (Har ikke selv en optager boks). Hvad hvis du tager harddisken ud? Hvordan kører den så? (Ved godt den nok vil klage over manglende harddisk, men tænker på den dvd drev..

Husk hvis den ef under 2 år er der mulighed for at bruge reklamation på den..
Avatar billede Henrik_Mogensen Juniormester
19. maj 2014 - 15:07 #4
Efter at have fjernet harddisken giver det det samme resultat. Jeg kan ikke åbne skuffen til dvd. HDD  knap lyser og der står HDD ERROR i displayet. Jeg har søgt på nettet hvor fejlen var den samme. Han skiftede harddisken og den kom til at virke. Om dvd fungerede for ham står der intet om. Så jeg er lidt på bar bund. Det ser ikke ud til at printene er brandt og kondensatorerne ser også ok ud. Blæseren virker nok kun når strømforsyning bliver varm.
Avatar billede Blueeyez Mester
19. maj 2014 - 17:18 #5
Du kan jo prøve og købe en ny harddisk til den.. Hvis det ikke virker derefter så har du blot en backup harddisk eller data opbevaring..

Er den under 2 år gammel?
Avatar billede Henrik_Mogensen Juniormester
19. maj 2014 - 20:06 #6
Ja det gør jeg så. Tak! Du får point.