Avatar billede Manderss Nybegynder
18. maj 2014 - 11:39 Der er 5 kommentarer

PC lukker ned og genstarter ved opstart af World of Warcraft

Min pc er ret hurtigt, men kun gradvist blevet ude af stand til at kører spillet world of warcraft.

Det startede med at det ikke længere var muligt at multitaske når wow var åbent og nu kan den ikke engang starte en instance op af spillet. PC slukker og genstarter. Taget i betragtning at pc'en for en uge siden kørte op til 3 instance af wow samtidig uden problemer.

PC:
CPU: i7-3770 3,5 kølet med vandkøling Consair H100
S.K: Asus GTX 770
24 GB: Kingston Ram
PSU: 1000W
Win 7

Drivers:
Alle driver er opdateret
Har reset Nvidia driver til original fra CD
Netkort drivers, resat og gen-installeret

Varme:
GPU: 37 - 40 grader
CPU kerner: 32-40 grader
Testede da det var muligt at stresse skærmkortet i wow, ved at rotere i et meget detailieret område uden problemer og uden de store varme ændringer (ca. 1 time)..

Test:
-Har checket spænning på 1,5v - 3v - 5,5v som ligger ret ok
-Win7 memory test - ingen fejl
-Scandisk/chkdisk: alt er ok
-sfc /scannow finder en fejl i en fil: pkeyconfig.xrm-ms, men det er ikke lykkedes at rette denne endnu.
-Har testet med et GTX570 kort også

Antivirus: Zonealarm opdateret og intet fundet.
Malware: Hitman Pro - intet fundet

Leder efter et godt råd om jeg skal kigge mod hardware (evt. PSU, CPU) eller om det kan skyldes Win7 (har ikke haft mulighed for at re-install Win7 endnu) eller andet som jeg ikke har tænkt på. Troede faktisk at det kunne være min PSU, men er lidt i tvivl nu, hvor den ikke engang kan starte spillet op. Findes der en tool som kan identificerer hvorfor pc slukker (eller logger hvorfor) da Win7 nuværende log-fil kun beskriver 'PC lukkede uventet'
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
18. maj 2014 - 12:36 #1
Du har tjekket din PC for snavs ?

Prøv at køre en rensning med adwcleaner (Husk at gemme alt arbejde og lukke alt andet ned for adwcleaner lukker alt ned når den renser)
Avatar billede Manderss Nybegynder
18. maj 2014 - 17:45 #2
Havde faktisk en forventning om at dette blev løst af min Hitman Pro, men kan godt se at adwcleaner fandt lidt (ikke meget) som nu er fjernet efter re-boot. Men desværre uden ændringer på performance
Avatar billede nopsen Ekspert
18. maj 2014 - 18:03 #3
prøv at højreklik på computer under startmenuen og vælg egenskaber, derefter avancerede systemindstillinger ude til venstre og vælg fanebladet avanceret.
vælg indstillinger under start og genoprettelse og fjern flueben ved genstart automatisk.
så skulle du istedet for en umotiveret genstart gerne ende med en blå fejlskærm istedet, hvor der står en linie foroven samt nogen stopkoder.
google beskrivelsen og den første stopkode, det kan måske lede dig til hvad problemet kan skyldes.
Avatar billede Manderss Nybegynder
18. maj 2014 - 21:12 #4
er desværre allerede forsøgt, dette ændrede jeg faktisk efter de første par gange, så jeg som du siger måske kunne få en fejlkode der kunne googles, men tak var et godt løsningsforslag..
Avatar billede Manderss Nybegynder
19. maj 2014 - 12:09 #5
Anden PSU ser umiddelbart ud til at have løst problemet. Holder ihverfald pc igang nu på 2 time, men kunne også høre at CPU køler virkelig trak igennem under opstart, men igen kører ned kort efter.