Avatar billede Nova2008 Nybegynder
17. maj 2014 - 07:27 Der er 4 kommentarer

Ekstern harddisk

Jeg har indtil for nyligt arbejdet på Mac, men desværre "døde" den og jeg er nu tilbage på pc. Min eksterne harddisk med alle mine filer, ikke åbnes på pc'en. Kan jeg formatere eller noget uden at miste alt mit arbejde på den eksterne harddisk???? HJÆLP
Avatar billede 220661 Ekspert
17. maj 2014 - 08:28 #1
Hej og velkommen.
Jeg havde prøvet at finde filerne med en live cd ala Hirens boot cd. Og når/hvis det kunne lade sig gøre, så havde jeg formateret den eksterne harddisk bagefter
http://www.eksperten.dk/guide/1463
Avatar billede Little Helper Seniormester
17. maj 2014 - 10:01 #2
Er det en HD formatteret til din Mac du nu har sat til din PC, det ville være rart at vide for at kunne svare dig.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. maj 2014 - 10:08 #3
#2 Enig.
Kan disken ses i diskhåndteringen?
Kan den, hvilket filformat er den så i?
Avatar billede buttwipe Juniormester
17. maj 2014 - 16:11 #4
Desværre har Microsoft ikke været så venlig som Apple og gjort det muligt at læse "modpartens" filsystem.
Der er flere muligheder, men den hurtigste er nok at købe denne driver:
http://www.paragon-software.com/home/hfs-windows/

Du kan også finde en makker med en Mac, kopiere alt fra disken til makkerens Mac, formatere den eksterne disk til ExFAT og kopiere filerne tilbage til den eksterne.
ExFAT formatterede diske kan bruges af både Apple- og Windowscomputere.