Avatar billede Uvanga Ekspert
16. maj 2014 - 15:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Libreoffice Database

Er der en derude som kan hjælpe med følgende: Jeg har oprettet mig en Database i Libreoffice. Jeg har et Notatfelt med plads til mange tegn. Problemet er, at programmet skriver alle tegn i en fortløbende række. Hvis jeg trykker Enter for linieskift, hopper databasen til næste post. Hvordan ændres Enter til kun at foretage linieskift i Notatfelt? Eller automatisk skifte linie når tekst kommer til ramme af felt(Funktion som i Access)
Avatar billede arne_v Ekspert
17. maj 2014 - 01:35 #1
Hvad med CTRL/ENTER?
Avatar billede Uvanga Ekspert
17. maj 2014 - 17:33 #2
Det virker desværre ikke, der sker det samme som når man kun trykker Enter, ny post. Har du/i andre forslag?
Avatar billede Uvanga Ekspert
18. maj 2014 - 17:02 #3
Problem løst.! Jeg har selv fundet løsningen. I Kontrolelement er der et felt der hedder: Flerlinjet instastning, Ja/Nej.
Den sættes til Ja, Bingo så virker det som i Access, linjeskift med Enter, og automatisk linjeskift når tekst rammer notatfelt kant. Spørgsmål hermed lukket.
Avatar billede Uvanga Ekspert
31. maj 2014 - 14:43 #4
ok