Avatar billede watex Nybegynder
14. maj 2014 - 17:33 Der er 12 kommentarer

Begrænset hastighed?

Hej folkens ! jeg har lige formateret min bærbar, da jeg skiftede min gamle HDD ud med en SSD. Jeg har fået installeret alle drivere til graffik, lyd, itnernet m.m. men har haft problemer med min internet hastighed.

jeg bruger trådløst internet, hastigheden skulle være 60/60 men det virker som om der er begrænsning på min download hastighed.

Speedtest siger dette http://i.imgur.com/0vkh3uG.jpg

ping er meget fin, download er ringe, upload er ok.

Hvad kan problemet være?
Avatar billede FastEthernet Novice
14. maj 2014 - 17:41 #1
Har du mulighed for at prøve på en kablet forbindelse for at se om det giver samme resultat?
Avatar billede watex Nybegynder
14. maj 2014 - 18:11 #2
dette er med kabel http://imgur.com/mFgt0GI

Jeg havde ingen problemer før formateringen.
Avatar billede FastEthernet Novice
14. maj 2014 - 18:18 #3
Hvilken bærbar er der tale om? Er du sikker på at det er den HELT rigtige/nyeste driver du har installeret til din WiFi-adapter?
Avatar billede watex Nybegynder
14. maj 2014 - 18:26 #4
Det re en lidt ældre Samsung (2½år), model 300E4A/300E5A/300E7A

Har fundet driver på samsungs egen side, efter brugte jeg intels sides program der fortæller hvilke drivere der kan fornyes, og fornyede alle mine drivere derfra.
Avatar billede FastEthernet Novice
14. maj 2014 - 18:36 #5
Kan se at modellen findes med både en Atheros-adapter og en Intel-adapter - kan det tænkes at du er kommet til at hente en Intel-driver til Atheros-adapteren eller omvendt?

Kig i Enhedshåndtering for at finde ud af hvilket kort der sidder i maskinen:

1. Tryk Start -> Kør...
2. Skriv: mmc devmgmt.msc (og tryk Enter/OK)
3. Udfold punktet Netværkskort.
Avatar billede watex Nybegynder
14. maj 2014 - 18:39 #6
Har en Intel Centrino wireless-N 130

kan faktisk god ske jeg også kom til at hente Atheros-driveren fra samsungs hjemmeside.
Avatar billede FastEthernet Novice
14. maj 2014 - 18:42 #7
OK, så prøv at afinstallere enheden/driveren og derefter at installere driveren fra Intel.
Avatar billede watex Nybegynder
14. maj 2014 - 18:49 #8
Da jeg prøvede at afinstallere, sagde den at driveren ikke blev fjernet, da det tilsvarende kort ikke var tilsluttet.
Avatar billede FastEthernet Novice
14. maj 2014 - 18:55 #9
Prøv at genstarte og prøv så igen. Ellers kan du prøve inde fra Enhedshåndtering ved at højreklikke på kortet og vælge Fjern.
Avatar billede watex Nybegynder
14. maj 2014 - 19:37 #10
Har fået Atheros driveren fjernet, og installeret fra intel igen - ingen forbedring.
Avatar billede FastEthernet Novice
14. maj 2014 - 19:58 #11
Fandt et forumindlæg på Intels hjemmeside, hvor løsningen var at deaktivere kortets 802.11n-understøttelse - dette kan du formentlig også gøre fra Enhedshåndtering:

1. Højreklik på netværkskortet og vælg Egenskaber
2. Klik på fanebladet Avanceret
3. Led efter et menupunkt i stil med "Wireless mode" eller lignende, og sæt denne til b/g

Hvis dette ikke hjælper må jeg nok give fortabt, men der er tilsyneladende mange andre der har samme problem med lige netop dette kort...

https://www.google.dk/#q=intel+centrino+wireless-n+130+slow
Avatar billede watex Nybegynder
14. maj 2014 - 20:48 #12
Det hjælper heller ikke. Men siger mange tak for din tid og hjælp.