Avatar billede NaNoTeCs Nybegynder
12. maj 2014 - 16:56 Der er 3 kommentarer

Nyt stereo til min Audi A6 1997 sedan.

Hej. Jeg har for nyligt skiftet radio i bilen til en Pioneer MVH-15OUI. Og nu er det så tid til at jeg skal have skiftet alle højtalerne i min bil da de er begyndt at rasle for meget, selv ved medium lydstyrke.

Jeg skal bruge 4 tweetere og 4 woofere i sidedørene.

Jeg har ingen ide om hvilket mærke højtaler jeg skal købe for at de kan passe i Audien og jeg har ingen ide om forstærkeren i bilen kan klare de nye højtalere som jeg i fremtiden vil købe eller om der faktisk overhovedet er en forstærker i bilen???

Min viden omkring emnet er meget begrænset så forklar venligst enkelt. Jeg er dog opsat på at lære og på at få banket nogle nye højtalere ind i den gamle spand jeg har af en Audi ;)
Avatar billede claes57 Ekspert
12. maj 2014 - 18:55 #1
afmonter evt plastic, så enheder du har nu er synlige.
kør ned til fx thansen, og bed om et nyt sæt - de kan lige måle diameter, og finde nogle, der passer til de gamle huller.
Avatar billede NaNoTeCs Nybegynder
12. maj 2014 - 19:52 #2
Tak!
Avatar billede michael_stim Ekspert
13. maj 2014 - 08:15 #3
Jeg var nok gået ned til en butik der handler med billyd og snakkede med dem der. Det kunne f eks väre carsound: http://www.carsound.dk/