Avatar billede Jean99 Nybegynder
11. maj 2014 - 15:51 Der er 5 kommentarer og
4 løsninger

startdisk vista home

kan nogen give mig et link til enkelt at oprette en startdisk til vista. Den jeg har, er præfabrikeret, tænder, men skærmen kommer ikke på. Det sker altid, når jeg har fået opdateringer - så kan jeg ikke tænde pc igen. Og evt andre råd, så jeg kan få tændt den igen.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. maj 2014 - 21:09 #1
i min win7 (jeg kan ikke længere tilbage) er det kontrolpanel/system og klik på 'genopret filerne' -  'opret en systemreparationsdisk'
Og du skal så selv have fx usb-stik med drivere til skærmkort, så du kan køre det fra rep-disk.
Avatar billede Jean99 Nybegynder
12. maj 2014 - 08:43 #2
problemet er, at jeg jo ikke kan få tændt pc - så jeg er nødt til at lave en disk på en anden pc og så starte den op på vistaen ???
Avatar billede claes57 Ekspert
12. maj 2014 - 09:19 #3
Du tager heller ikke sikkerhedskopier, vel?
Skidt, pyt. Prøv med http://neosmart.net/blog/2008/windows-vista-recovery-disc-download/
Avatar billede Jean99 Nybegynder
12. maj 2014 - 11:22 #4
det skal du have tak for. Nu er jeg ikke en ørn - hvis jeg downloader på min anden pc her, hvordan får jeg den så over på en cd rom ? det skal jo ikke have indflydelse på den pc jeg sidder ved, for den og gammel og med xp på.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. maj 2014 - 11:46 #5
det viser sig - når jeg ser nærmere - at siden kører videre til https://neosmart.net/EasyRE/ og der er flere faldgruber. Men et stykke nede kan man få lov til at downloade hvis man lige først betaler $19,75 for det. Og det uden at være sikker på, at deres cd virker.
Så glem det link.
Du må finde en, der har en fungerende 'vista home dk' som vil lave nødstart-cd for dig.
Ellers står der måske noget i manualen om fx tryk på F11 (eller anden) ved start for at reparere/gendanne.
Du har ikke skrevet model for pc, så kan ikke hjælpe med link.
Avatar billede Jean99 Nybegynder
12. maj 2014 - 11:54 #6
ok tak for forsøget. desværre har jeg ingen af de muligheder, du foreslår.

Mangler bare et link, jeg kan få ned på cd.
Avatar billede Jean99 Nybegynder
28. maj 2014 - 07:42 #7
tak for svar. Jeg kan vist ikke komme videre, for der kommer ikke noget på skærmen, så måske skal jeg starte med et nyt skærmkort.
Avatar billede Jean99 Nybegynder
25. juni 2014 - 07:39 #8
hvordan lukker man tråden. Pc er gået i stykker, så...øv
25. juni 2014 - 09:33 #9
Du [Accepter] dit eget ovenstående [svar] for at 'lukke' tråden ...

Video der viser [AccepterSvar] ->
http://gratisupload.dk/vis/63579/
www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo