Avatar billede peterjohn Nybegynder
08. maj 2014 - 13:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Bios opdatering (Bærbar)

Jeg har haft en del med bios opdatering med mange forskellige pc og bærbare at gøre og har aldrig slået fejl med at rode med bios opdateringer. Men her og den her acer produkt acer aspire v3-771g er jeg kommet helt i tvivl. (Jeg ved at det ikke er nødvendigt med en bios opdatering) men jeg har en vane med at ville have den sidste nye bios opdatering på alle mine computere.
Her er problemet som jeg er kommet meget i tvivl om: Jeg tænder min acer aspire v3-771g bærbar, trykker på f2 for at komme ind i bios opsætning hvor jeg kan se hvilken bios version bærbaren har. Her står bios version på 1.06. Men jeg søger og finder de bios versioner på acer's hjemmeside jeg kan hente til min bærbar. Den aller første bios version man kan hente er 1.01 og den sidste nye er en version 2.28. Men bios version 1.06 som er aktiv på bærbaren findes ikke på listen jeg kan hente inde på acer's hjemmeside.
Til at starte med forsøgte jeg at opdatere bios (den sidste nye bios v2.28) hvor den slog fejl og fik meddelelsen at jeg skal opdatere med en version 1.0x først. Jeg valgte at lade bios'en være. Tvivlen er at på bærbaren's bios info er en v.1.06. men på acer's hjemmeside findes v.1.06 ikke selv når jeg trykker på ældre arkiv. Burde jeg så sende bærbaren ind til acer så de kunne få opdateret bios'en? Eller hvad må der være sket
Avatar billede 220661 Ekspert
08. maj 2014 - 23:02 #1
Hvilke ting forbedres ved at opdatere bios til 2.28?
Det er min klare opfattelse, at hvis man ikke får en forbedring på computeren, så skal man lade være med at opdatere.
Passer den opdatering til det syresystem du kører?
Avatar billede 220661 Ekspert
08. maj 2014 - 23:04 #2
Jeg kunne måske godt forstille mig at Acer ikke vil opdatere bios for dig. Hvorfor skulle de prøve det, og risikere at ødelægge bundkortet på en pc der fungerer, hvis operationen slår fejl?
Avatar billede peterjohn Nybegynder
09. maj 2014 - 01:58 #3
220661 De fleste computere jeg har haft med at gøre, har jeg med vane at opdatere til det sidste nye bios versioner stationære såsom bærbare computere fordi da jeg næsten altid oplever forbedringer, f.eks nogle ældre computere ikke kan boote op med en usb nøgle hvis jeg vælger at installere styresystem med en usb nøgle i stedet for at bruge cd-rom eller dvd-rom. Jeg valgte så med den her næsten nye acer bærbar at lade være med at gøre mere med en bios opdatering fordi jeg var kommet i tvivl da bios version 1.06 ikke findes inde på selve acer's hjemmeside. Det lokkede mig kun fordi den sidste nye bios opdatering stod bios v2.28 Enhance system performance. Men det slog fejl inden opdateringen startede hvor meddelelsen lød at jeg først burde opdatere v.1.0x før jeg kan opdatere til den sidste nye. Så tvivlen kom da bios versionen 1.06 ikke findes på acer's hjemmeside.
Så du har nok ret i at jeg skal lade det være som så jeg også vil lade være med.
Problemet er at jeg aldrig har oplevet noget lignende på bærbaren står en helt andet bios version som ikke findes eller hentes på fabrikantens hjemmeside
Avatar billede peterjohn Nybegynder
12. maj 2014 - 10:28 #4
220661 Jeg tror ikke at det her tråd kommer længere og da jeg efter haft med en del af bios opdateringer ved forskellige pc'er med erfaringer pludselig er kommet i tvivl med denne acer bærbar, valgte jeg at lade være med en bios opdatering, for det er første gang jeg oplever en helt anden bios version som ikke findes på producentens hjemmeside.
Jeg vil lukke for tråden her og vil bede dig for svar hvis du vil have point
Avatar billede 220661 Ekspert
12. maj 2014 - 14:15 #5
Ok. Læg selv et og vi deler i porten :-)
Avatar billede peterjohn Nybegynder
12. maj 2014 - 16:35 #6
220661 Det gør ikke noget, jeg går ikke meget op i point.
Jeg har lukket tråden her
Avatar billede 220661 Ekspert
12. maj 2014 - 16:36 #7
Ok. Tak for point.
Avatar billede peterjohn Nybegynder
12. maj 2014 - 18:39 #8
Det var så lidt :)