Avatar billede epsoren Nybegynder
06. maj 2014 - 23:35 Der er 11 kommentarer

Micro SD memory cards.

HP pavilion Elite 9743sc computer vil ikke læse Micro SD 64gb XCI class 10 kort med en SD adaptor, HP siger systemet ikke understøtter XC, men kun alm. SD, hvad det så er ?
Er der et sted man kan downloade noget der får computeren til at kunne læse disse kort ?.
Hvad står disse XCI og HC egentlig for, og hvad er et almindelig kort ?.
Hvem kan guide mig ?
Takker :-)
Avatar billede epsoren Nybegynder
06. maj 2014 - 23:37 #1
Hov jeg kører Windows 7
Avatar billede store-morten Ekspert
07. maj 2014 - 05:59 #2
Avatar billede claes57 Ekspert
07. maj 2014 - 06:44 #3
Du kan så ikke bruge den indbyggede kortlæser, men skal bruge en USB-læser af nyere type. Sd er op til 2gb, så kommer sdhd det næste trin (16gb så vidt jeg husker) og derefter sdxd videre op.
http://goo.gl/iEBMoH skal kunne klare det.
Avatar billede epsoren Nybegynder
07. maj 2014 - 13:48 #4
Men hvis computeren ikke understøtter Micro XC-I vil en nyere kortlæser vel heller ikke kunne læse kortet, jeg har i øvrigt en ældre USB læser med 4 slots, her virkede kort og adaptor heller ikke.
Kortet skal bruges til et bilkamera.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. maj 2014 - 13:57 #5
det er computeres indbyggede læser, der ikke understøtter kort-typen - men en ny kortlæser kan godt.
mikro sdxc er ret nyt, så det er kun de seneste modeller, der kan.
http://www.icidu.com/en/card-readers/usb-sd-and-microsd-card-reader.html
er en nyere version af den, jeg har - og det virker.
Avatar billede epsoren Nybegynder
07. maj 2014 - 14:05 #6
Okay hvor fås den ?
Avatar billede claes57 Ekspert
07. maj 2014 - 14:27 #7
jeg kan ikke lige finde min i DK - men her er en lignende
http://www.edbpriser.dk/kortlaeser/kingston-mobilelite-g3-id-6753467.aspx
hvor der specifikt er nævnt Versatile - multi-functional USB card reader supports SD/SDHC/SDXC, microSD/SDHC/SDXC and MSPD
Så den vil helt sikkert kunne bruges.
Avatar billede epsoren Nybegynder
07. maj 2014 - 15:53 #8
1000 Tak den er bestilt
Avatar billede claes57 Ekspert
07. maj 2014 - 16:24 #9
bare luk selv
Avatar billede epsoren Nybegynder
07. maj 2014 - 20:36 #10
Hvor fan lukker man tråd henne ?
Avatar billede claes57 Ekspert
07. maj 2014 - 20:47 #11
Det gør man ikke direkte. Men accepter det svar, du gav, og den er markeret løst. Så kan andre stadig se svar, men ellers sker der ikke mere.