Avatar billede Mikkelmaxus Nybegynder
06. maj 2014 - 14:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Excel - Brug fanebladsnavn i formel

Hej der ude alle Eksperter

Jeg har et excelark med ca. 25 faner. Hver fane repræsentere et cost center. Alle fanerne er bygget ens op. Således at fx kontorartikler altid står i celle A17 i alle fanebladene.
Fanebladenes navn er lige med deres costcenter fx. 61, 62 63 osv.

Det jeg ønsker hjælp til er, at jeg skal lave et total faneblad. Og i stedet for manuelt i formelen at gå ind i hvert faneblad og henter referencerne ønsker jeg hjælp til en formel hvor i der kan indbygges faneblads navnet? Samt en formel som giver mig de forskellige fanebladsnavne?

Giver det mening? Håber at der er nogle kloge hoveder der ude som kan hjælpe :)

Mvh
Mikkel
06. maj 2014 - 14:52 #1
Du kan bruge en formel som denne, til at summere indholdet i A17 på samtlige faner, hvor 61 er den første fane og 99 er den sidste.

=SUM('61:99'!A17)

Hvad mener du med denne sætning?
"Samt en formel som giver mig de forskellige fanebladsnavne?"
Avatar billede Mikkelmaxus Nybegynder
06. maj 2014 - 15:28 #2
Hej Erikjuul

Tak for dit hurtige svar. Den funger på alle costcenterne :)

Kender du også en formel til hvordan man gør hvis det kun er ud valgte costcenter? fx. 61, 62 og 75

Det jeg mener med den sidste del af spørgsmål er at jeg forestiller mig at lave et samle faneblad, hvor jeg i kolonne A har alle costcenter navne / Fanebladsnavnene listet ned af og så i kolonne B har en formel som er en funktion af kolonne A, noget i denne stil

    A    B
1  61  ='A1'!A17
2  62  ='A2'!A17
...
15  75  ='A15'!A17

Men excel tillader ikke dette, så en formel som kan gøre det samme?
Avatar billede Mikkelmaxus Nybegynder
06. maj 2014 - 15:29 #3
BTW ved du hvordan man giver point? Vil give dig point for dit svar, men kan ikke finde ud af hvor man gør det?
06. maj 2014 - 15:52 #4
Den formel du efterlyser, ser således ud:
=INDIREKTE("'" & A1 & "'!A17")

Jeg lægger dette som svar, som du efterfølgende kan acceptere for pointgivning.
06. maj 2014 - 15:53 #5
... med ekstra mellemrum for lettere at læse den:
=INDIREKTE(" ' " & A1 & " ' !A17")
Avatar billede Mikkelmaxus Nybegynder
06. maj 2014 - 16:06 #6
Perfekt. Tusind tak for hjælpen :)

Et sidste lille spørgsmål. Ved du hvordan jeg via formel får navne på costcenterne til at at så i kolonne A så jeg er fri for at skrive dem ind manuelt?