Avatar billede fajens Mester
05. maj 2014 - 22:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Win 7 men viser Vista ved installation af program

Hej
Min Pc er født med med Vista men opgraderet til Win7.

Men når jeg nu vil installerer et program der kun kan køre på Win7/8, siger setup programmet at prgrammet ikke kan installeres da der er vista på Maskinen.

Hvordan kommer jeg af med det problem?

/fajens
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. maj 2014 - 23:41 #1
Prøv at trykke på Win tasten+R og skrive msconfig tryk på fanen Boot og se om du har en Vista som nr,2 så fjern den ! eller hvis du i Stifinder har en mappe der hedder Windows Old?
Avatar billede fajens Mester
06. maj 2014 - 09:20 #2
Hej

Jeg tror jeg ved hvor problemet er. Her på min Lenovo W520 er der 3 partioner, en system drv., en rcovery del og windows del.
Jeg tror der ligger noget gammelt fra vista på en af disse partioner. Opgraderinger er ellers foregået med disk direkte fra Lenovo.
Men jeg har fundet en løsning på dette problem, jeg lagde programmet ud på en USB stick, og derfra kunne jeg installere det. Mærkeligt.

Så mit problem er løst i denne omgang.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. maj 2014 - 17:16 #3
Det er vel bøvlet at skulle lægge alt men vil installere på en usb for at gøre det?

I boot fanen som poko1 henviser til skal der kun stå Windows 7 hvis det kun er det system du bruger.
Avatar billede fajens Mester
06. maj 2014 - 18:41 #4
Hej
Ja, det er ikke sagen at skulle bruge USB vejen, men der har heldigvis kun været dette ene problem, så det er nok programmet der er følsomt.

Og der er kun Win7 i BOOT menuen. Der er kun dette system på maskinen.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. maj 2014 - 21:13 #5
Ok.
Avatar billede fajens Mester
30. maj 2014 - 08:14 #6
lukker uden løsning