Avatar billede jhjorsal Mester
30. april 2014 - 11:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Trådløst tastatur til bærebar

Jeg vil gerne koble et trådløst bluetooth tastatur på en bærebar computer der også har bluetooth, kan man det og i givet fald hvordan ?
Avatar billede klavil Seniormester
30. april 2014 - 12:32 #1
Ja det kan du sagtens. Du skal bare finde enheden på din bærbar, som hvis du ville koble din smartphone til din bærbar.
Køb dog et ordentligt tastatur, for din egen skyld.
Avatar billede klavil Seniormester
30. april 2014 - 12:36 #2
Du kunne også slutte et logitech tastatur til trådlø,s via deres Unifying software. Så sidder der en lille usb pen i siden på din bærbar. Tror måske det vil være billige både pris og kvalitetsmæssigt.
Avatar billede jhjorsal Mester
30. april 2014 - 22:48 #3
Det er noget jeg skal bruge på en folkeskole, hvor vi har aktive tavler. Tidligere stod der en stationær ved hver aktive tavle. Nu vil man have at hver lærer skal have en bærebar som de tager med til klassen de skal undervise i. Dog vil man gerne bibeholde det trådløse tastatur med mousepad, som der var til de stationære computer, da det giver en vis bevægelsensfrihed i klassen, tastaturens skal dog blive i klassen. Og det jeg søger er en simpel måde at få tastatur og pc til at snakke sammen, set i lyset af at en lærer underviser i flere forskellige klasser, det vil sige at tastatur og bærebar hele tiden skifter tilknytningsforhold. Det er i øvrigt Logitech tastatur med sådan en lille USB dims der skal i siden af pceren vi har, jeg troede faktisk bare det var en Bluetooth dingle, men det er det måske ikke?
Avatar billede klavil Seniormester
30. april 2014 - 23:00 #4
Nej det er ikke det samme. Ved bluetooth skal du koble dem til ved at søge på enheden, hvor denne lille usb dims kører 2,4Ghz og kan have op til 6 enheder koblet på en gang.

Der står noget om det her:  http://www.logitech.com/da-dk/promotions/6072?wt.mc_id=usym_redir_sw/unifying_sw_promo_landing_global&strf=Software

Det der selvfølgelig er i det her, er jo kostprisen for hvor mange enheder i skal have fat på, hvis alle har deres egen bærbar og skal kunne koble sig til tastaturet. Alle sammen skal jo så enten have sådan en USB enhed fra Logitech eller have Bluetooth i deres bærbar?
Avatar billede jhjorsal Mester
01. maj 2014 - 06:24 #5
Jeg kan sagtens læse hjemmesiden, men hvordan fungere det i praksis, vi bruger bl.a. Logitech K400 tastatur, og vil det virke sådan , at hvis bare tastaturet kan se en modtager, så snakker de sammen, for så skal jeg jo bare have et tastatur til hvert klasselokale, + en masse ekstra modtagere! en til hver bærbare.
Avatar billede klavil Seniormester
01. maj 2014 - 10:55 #6
Som jeg kan læse fungerer dit tastatur med Unifying: http://www.logitech.com/da-dk/product/wireless-touch-keyboard-k400r
Sådan en modtager koster ca 75 kr. Hvor mange enheder skal der være koblet til?
Der står her hvordan den fungerer: http://www.logitech.com/da-dk/mice-pointers/articles/6079
Her er en video om How to do: http://logitech-da-emea.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/45152/~/video%3A-s%E3%A5dan-forbinder-du-en-enhed-til-en-unifying-modtager

Når først softwaren er installeret, så fungerer det bare ved at, for mit vedkommende tænder jeg min mus og den er tilkoblet. Det er meget enkelt :) Som sagt afhænger det af hvor mange enheder i har der skal kobles til.
Avatar billede jhjorsal Mester
01. maj 2014 - 11:52 #7
Jeg har leget lidt med det, og det jeg er kommet frem til, er at hvis en modtager, skal modtage mere end 6 tastaturer skal de parres via softwaren og det bliver vist for omstændigt, dette kan jo sagtens være virkeligheden da en lærer underviser i flere klasser samt i nogle faglokaler, så jeg vil foreslå min ledelse at man til hver bærebar udlevere et Logitech tastatur, så tastatur og bærebar følges ad.
Tak for hjælpen Klavil, og lig et svar.
Avatar billede klavil Seniormester
01. maj 2014 - 15:36 #8
Ja det er her der er en begrænsning, men det kan der jo også blive ved bluetooth, hvis ikke alle har det i deres bærbar :(

Hvis jeg skulle igang med sådan et project som nok kan blive omkosteligt, så ville jeg tage kontakt til Logitech inden køb, for at være sikker på at alt skulle kunne fungere efter jeres hensigt. Det kunne være at de kan guide dig igennem den bedst mulige løsning, også mht forstyrrelser fra evt andre sendere, som foreksempel eleverne har i deres bærbar, hvis det er muligt :)
Håber det kan give dig lidt ide om hvilke muligheder i har. Ellers kunne i jo have jeres tastatur og mus tilsluttet via en usb sender istedet, men det nyesteer dog det Logitech har lige nu med op til 6 enheder.