Avatar billede ps76 Forsker
29. april 2014 - 13:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

genskabe filer

Jeg skal ud og hjælpe en ældre dame, som er helt i panik over at hun har fået slettet både billeder, mailadresser, breve m.m. fra hendes computer. Det var noget med en overførsel til usb stik som gik galt...og hun har også tømt sin papirkurv, spørg mig ikke hvorfor...?!
Men jeg må se hvad jeg kan gøre. Hun bruger Vista. Hvilket software vil have størst chancer for at genskabe så meget som muligt for hende?
29. april 2014 - 13:47 #1
... under alle omstændigheder så bør (SKAL) omtalte PC omgående slukkes ...
HD'en skal UD og sættes som 'dum' slave til en ANDEN PC ... og DERFRA bruge diverse Recover Værktøjer ...
Avatar billede ps76 Forsker
29. april 2014 - 14:05 #2
aha - jeg kan ikke bare installere noget "resque software" på samme harddisk og så sætte den til at lede? Eller hvad med om jeg har en extern USB harddisk med selv og sætter til hendes pc - så kan den vel sættes til at søge på hendes harddisk -  eller hvad?
Avatar billede ps76 Forsker
29. april 2014 - 14:06 #3
tilføjelse - altså en extern harddisk med pgl. resque software på? (men kræver måske at jeg har et operativsystem på den externe også...?!)
29. april 2014 - 14:33 #4
... for hvert sekund du bruger DEN HD overskrives (slettede) filer !!!

Skal skal være som PASSIV SLAVE i et ANDET system !!!
29. april 2014 - 14:34 #5
... hvis det ikke allerede er for sent nu ???
Avatar billede ps76 Forsker
29. april 2014 - 14:57 #6
ok jeg prøver
Avatar billede ps76 Forsker
29. april 2014 - 18:36 #7
Nu har jeg hentet hendes harddisk hjem til mig selv. (Den var iøvrigt tændt da jeg kom derud...) Det er en sata disk - og der står jo på den at "master/slave jumper not required for sata"...så jeg ved ikke hvordan jeg skal få den til at være slave til min egen hd?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. april 2014 - 20:40 #8
#7 Boot disken (sata) i din egen computer vil altid være master. Den ekstra sata disk du så tilslutter vil derfor indrette sig automatisk som slave i systemet, når den ikke er boot disk.
Alternativt kan den sættes til usb, enten med en sata/ide adapter eller harddisk boks.
Avatar billede ps76 Forsker
13. juni 2014 - 09:06 #9
Jeg har fået klaret dette - Larrys bemærkninger hjalp et stykke af vejen, så give et svar, larry...
13. juni 2014 - 18:41 #10
Ping...