Avatar billede cali1 Mester
10. april 2014 - 22:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Mangler filer Win 8.1

Hej jeg har været inde på genoprettelse, som udgangspunkt bare af nysgerrighed, men da systemet undersøgt maskinen, kom den med oplysning at jeg mangler nogle filer. Jeg skulle så indsætte genoprettlsesdisk - dem har jeg 4 af som jeg fik med maskinen for manuelt at opdatere fra Win 7 til Win 8. Prøvede de 4 skiver til Win 8, men fik oplysningen om at det var ugyldigt medie.

Har prøvet med sfc /scannow men det hjalp ikke.

Hvordan får jeg indlæst de manglende filer?

På forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2014 - 12:11 #1
Er det originale Windows diske til windows 8 !
Avatar billede cali1 Mester
11. april 2014 - 13:29 #2
Hej Pixxel, det er diske jeg har fået fra Lenovo, de fulgte med da jeg købte PC'en - kom med Win 7.
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2014 - 13:50 #3
Har du prøvet at boot direkte op på de installations diske der fulgte med, fra diskdrevet i stedet for at forsøge i gennem Windows Recover.Du behøver ikke at fuldføre installationen, men bare for at prøve.
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2014 - 13:54 #4
Hvis det ikke kan lade sig gøre så tror jeg der er en fejl på de diske der fulgte med ( hvilke der ofte er ) ofte sender de gerne et nyt sæt uden beregning.
Avatar billede cali1 Mester
11. april 2014 - 16:00 #5
Jeg har fået nye diske fra Lenovo, fordi der var problemer med de diske der oprindelig fulgte med pc'en.

Jeg har prøvet at boote på dem, men får kun muligheden for at gendanne til factory settings.
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2014 - 16:08 #6
Jeg har prøvet at boote på dem, men får kun muligheden for at gendanne til factory settings.
Er det ikke også godt nok ?
Avatar billede cali1 Mester
12. april 2014 - 12:11 #7
Jeg ville jo helst undgå at skulle geninstallere programmer og diverse filer, mener jeg havde læst der var en smart reparationsdel på Win 8, men den virker åbenbart ikke på Win 8.1...? Genindlæsning af manglende filer burde jo ikke være den helt store videnskab, det burde man egentlig kunne via update el. lign.
Avatar billede cali1 Mester
12. april 2014 - 20:57 #8
Lukker spm. har opdateret til win 8.1.1 - pcen både har både før og efter update kørt fint, så venter med at bruge flere kræfter på det indtil der evt. skulle komme problemer.