Avatar billede jepzen Nybegynder
09. april 2014 - 00:17 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Windows 8=8.1

Når der står at et program kan køres i Windows 8 betyder det så automatisk, at det også kan køres i Windows 8.1?

Jeg downloader nogle gange programmer fra www.bleepingcomputer.com

Jeg kører selv 8.1 på en SSD-harddisk.

Dog er der også nogle programmer man ikke må køre på en SSD-harddisk ikke?
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2014 - 00:33 #1
Windows 8.1 er lidt anderledes end Windows 8.0. Der kan være programmer som feks. Comodo firewall og andre, som ikke kan køre,
men det opdager man jo automatisk. Man kan bare prøve sig frem, og se, om et program måske alligevel kan køre i f.eks. windows 7 kompatibel tilstand (under egenskaber)Der ikke nogen programmer man ikke kan afprøve på en SSD disk. SSD diske kører som en Sata disk, bare hurtigere. Du kan kun skade den ved at defragmentere den.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. april 2014 - 11:53 #2
nogle programmer tester på windows versionsnummer ved installation for at se, om de kan køre der.
Og der har microsoft altså lavet en bommert.
Ud fra versionsnummer, så burde win8.1 retteligen kaldes win9 - men da det var for tidligt med at markedsføre det, så har de valgt salgsnavnet 8.1.
Derfor klokker nogle programmer i 8 / 8.1 test.
Windows6 er vista, 6.1 er win7, 6.2 er win8, og 6.3 er så win8.1
Avatar billede jepzen Nybegynder
09. april 2014 - 16:34 #3
Ok. Så det er lidt tricky om et program er egnet til 8.1 eller kun 8.

Hmmmmm. When in doubt leave it out, så vil jeg undlade at downloade
programmer jeg ikke er sikker på.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. april 2014 - 16:41 #4
hvis det kan win8, så kan det også virke på 8.1 - det er typisk kun installationsprogrammet, der ikke reagerer korrekt.
Avatar billede jepzen Nybegynder
09. april 2014 - 18:42 #5
Ok. Så misforstod jeg dig. Det vil sige at alle der kan køre på 8 kan køre på 8.1, HVIS det kan installeres?
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2014 - 18:56 #6
Jeg kørte Comodo firewall på win 8.0. Da jeg skiftede til 8.1 kunne Comodo ikke starte op. Men man kan jo da bare afprøve et program.
Kører det ikke, nå ja, så ved man det. Værre er det da ikke.
Avatar billede jepzen Nybegynder
09. april 2014 - 19:19 #7
Ok. Tak for info. Vil nogen have point?

Så læg et svar ;)
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2014 - 19:55 #8
Jeg samler ikke:-)
Avatar billede claes57 Ekspert
09. april 2014 - 20:00 #9
ingen point til mig heller...
Avatar billede jepzen Nybegynder
12. april 2014 - 19:29 #10
Tak. Over and out.