Avatar billede bio Novice
08. april 2014 - 17:13 Der er 1 løsning

login-mur lavet med Microsoft.Jet.OLEDB.4.0 virker ikke på ny server

Jeg forsøger at flytte et domæne til ny host, men min asp-side virker ikke for så vidt følgende problem:

Både på den gamle og den nye server er siden en asp (ikke php)

Fejlen opstår ved sider med en login-mur der har følgende tekst et sted på siden:

<% Set asplObj=Server.CreateObject("ASPL.Login")
asplObj.Protect
Set asplObj=Nothing
%>

Ud fra hvad jeg kan læse på Internettet har dette noget at gøre med dels
filen
asplogin.mdb
som ligger i roden

og dels noget at gøre med en fil som hedder
global.asa

Filen global.asa
(der ligger i roden, dvs. i www. hos Azero og public_html hos UnoEuro)
indeholdt følgende data hos Azero:

<SCRIPT LANGUAGE=VBScript RUNAT=Server>
Sub Session_OnStart
Session("asplConnStr") = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=d:\home\USERNAME\www\AspLogin.mdb;"
Session("asplLoginError") = "Forkert kodeord"
Session("asplFormPath") = "/login.asp"
Session("asplDenyPath") = "/default.asp"
End Sub
</SCRIPT>

Der kommer fejl, der henviser til den tekstfil-linie hvor asp-muren er noteret

det skyldes måske at  MicrosoftJet ikke kan køre (MicrosoftJet kan ifølge hvad jeg læser på internettet ikke bruges til 64bit, men kun til 32bit)
og/eller det kan skyldes at der er forkert path
Avatar billede bio Novice
05. oktober 2014 - 18:02 #1
Spørgsmål bedes lukket.