Avatar billede ESDH Nybegynder
05. april 2014 - 19:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

HP Envy - ikke starte

Hej

Jeg har en Envy årg dec. 2009.

Driller når den skal starte.

Tænd knappen blinker - men vil ikke starte.

Prøver jeg efter 15- 30  min. igen starter den ofte.

Det er især hvis den er varm, og skal startes igen at den driller !

Det skal også lige nævnes, at batteriet er helt dødt - den skal køre på strømforsyning- ved ikke om det har noget at sige ?

Når den bliver startet - kører den OK.

Nogen der her en ide om hvad der er galt ?

Hilsen

Vestjyden
Avatar billede 220661 Ekspert
06. april 2014 - 11:05 #1
Når den driller, så prøv at fjerne strømmen fra den og hold startknappen nede i ca 30 sek. Genmonter og prøv igen.

Har du haft problemer med at den kører varm?
Har du forsøgt at geninstallere maskinen?
Avatar billede ESDH Nybegynder
06. april 2014 - 11:20 #2
igår tog jeg batteriet af og lod den stå 10 min uden strøm.

herefter startede den....

jo den bliver varm - men mener det er generel for denne model - har den altid gjort

der er nyere windows 7 på - for ca et år siden blev den geninstalleret !

Så mon ikke det har noget med strømforsyningen at gøre ? hvad kan et løsningsforslag være ?
Avatar billede 220661 Ekspert
06. april 2014 - 11:39 #3
Der kan være flere ting i det. Nu da den har kørt varm i en periode kan elektronik ændre sig med tiden, og ikke blive afladet helt når du lukker pc ned. Og når du så fjerner strømmen fra den og holder startknappen nede, bliver de så afladet. Det er derfor at Hp anbefaler dette trick ved fejl i bærbare computere.

Har du nogensinde fået blæse systemet renset?
Avatar billede ESDH Nybegynder
06. april 2014 - 17:09 #4
har været renset for et par år siden - men måske den trænger igen...

dette "trick" med at aflade - vil det afhjælpe problemet fremover - eller ???
Avatar billede 220661 Ekspert
06. april 2014 - 17:30 #5
Nej.Hvis det er som elektronikken har taget skade af varmen kan det ikke genoprette den skade der er sket. Det kan afhjælpe at du kan starte den. Men på et tidspunkt kan strøm trikket ikke klare problemet længere.
Avatar billede ESDH Nybegynder
06. april 2014 - 17:51 #6
ok

tak for svarene

kommer det nok ikke nærmere lige nu
Avatar billede 220661 Ekspert
06. april 2014 - 18:01 #7
Velbekomme. Kan ikke se at et nyt batteri vil kunne ændre på noget af det. Og da computeren er 5 år kan det sikkert ikke svare sig at ofre dette forsøg.
Avatar billede ESDH Nybegynder
06. april 2014 - 18:01 #8
hov fik jeg svaret rigtig og givet point ?
Avatar billede 220661 Ekspert
06. april 2014 - 18:07 #9
Hvis du vil give point for den hjælp du har fået kan du acceptere dette svar. Hvis min hjælp ikke har været brugbar bruger du bare dit eget svar til at lukke med.