Avatar billede CRHM Nybegynder
04. april 2014 - 10:39 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at få Excel til at returnere værdien af hver 6. celle

Jeg kan ikke selv lige gennemskue hvordan jeg kan få Excel til at returnere værdien af hver 6. celle.

Jeg skal lave et udtræk hvor jeg får indholdet af hver 6. celle på en række for sig selv.

Hvordan kan den løses med en formel. Jeg kan ikke få den til at springe de 5 mellemværende celler over...

PFT :-)
Avatar billede sdh Mester
04. april 2014 - 11:46 #1
Hvis data er i række A
Sæt formel i eksempelvis b1:
=HVIS(REST(RÆKKE(A1);6)=0;A1;"") -

kopier ned
Avatar billede CRHM Nybegynder
04. april 2014 - 12:09 #2
#sdh

Det kan jeg ikke få til at virke. Alle data er i række 53. Så jeg skal have den til at tage værdierne der er i felterne D53, J53, P53....KOB53

Jeg har forsøgt mig med formlen:

=HVIS(REST(KOLONNE($D53:$KOG53);6)=0;$D53:$KOG53;"")

Men den giver bare blanke felter?
Avatar billede sdh Mester
04. april 2014 - 12:27 #3
I celle d54 indsæt formel:

=HVIS(REST((KOLONNE(D53:KOG53)-KOLONNE($D$53));6)=0;D53;"")

kopier mod højre.

Ved ikke om det er det du søger. Hvis du ønsker at summer alle værdier i hver 6 celle er det en anden formel.
Evt. upload et eksempel på gupl.dk - så vil det være lidt lettere at hjælpe dig.
Avatar billede CRHM Nybegynder
04. april 2014 - 12:31 #4
Super... Nu hiver den de korrekte data ud og lader resten stå.

Så er det bare hvordan jeg får den til at placere værdierne ved siden af hinanden i stedet for 5 blanke felter mellem hver?
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
04. april 2014 - 13:14 #5
med sdhs formel i række 54, prøv da følgende matrixformel:

=HVIS.FEJL(INDEKS($D$54:$KOB$54;MINDSTE(HVIS(ER.TAL($D$54:$KOB$54);
KOLONNE($D:$KOB)-CELLE("col";$D:$KOB)+1);KOLONNER($A:A)));"")

(Hold Ctrl og Shift nede før du trykker på Enter).
Avatar billede sdh Mester
04. april 2014 - 13:13 #6
Hvis du skal liste resultatet på samme række uden mellemrum skal du anvende flg. formel:

=HVIS.FEJL(INDEKS($D$53:$KOG$53;6*(KOLONNER($D$53:D53)-1)+1);"")
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
04. april 2014 - 13:15 #7
Glem #6.
Undskyld jeg blandede mig.
Avatar billede CRHM Nybegynder
04. april 2014 - 13:18 #8
#5

Der var den!

Jeg takker mange gange. Venligst svar for point :)
Avatar billede sdh Mester
04. april 2014 - 13:21 #9
Til xl-Enthusiast

Du blander dig ikke - du bidrager med forslag:-). Det er det vigtigste.
Avatar billede sdh Mester
04. april 2014 - 13:21 #10
Hermed et svar.

Glad for at jeg kunne hjælpe:-)