Avatar billede TobiasThomsen Nybegynder
25. marts 2014 - 18:48 Der er 3 kommentarer

Overfør fil fra en pc til en anden

Hej.
Jeg har brug for at overføre nogle videoer fra min stationære computer til min bærbare, og har ingen anelse om hvordan jeg gør det. Ville være skønt hvis der var nogle her der kunne hjælpe med det.
Hilsen Tobias
Avatar billede sadolin1978 Novice
25. marts 2014 - 18:58 #1
USB stik ellers ekstern HDD drop boks anden sky enhed
Avatar billede 220661 Ekspert
25. marts 2014 - 19:25 #2
Hvis begge computere er på en fælles netværksgruppe kan du kopiere filen over i den mappe der hedder shared docks. denne mappe er delt på netværket, og så har du adgang til den.
Alternativet er at dele den mappe som videoerne ligger på, og så skulle du gså have adgang til dem.Når man deler en mappe højreklikker man på mappen og vælger egenskaber. herinde kan man dele mappen.For at tilgå den skal begge computere være oprettet på samme arbejdsgruppe. I XP hedder gruppen "mshome". I de nyere versioner af windows hedder den "workgroup".
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2014 - 22:46 #3
Hvilket operativ system er der tale om?

I Windows 7 og 8 vil du per automatik have et link mellem to eller flere computere på samme netværk, så længe du har accepteret fildeling på netværket, som der bliver spurgt om, når du connecter til det.

Windows Knap + E giver en oversigt over alle enheder.
Her har du Netværk, som viser alle andre computere på netværket.
Alternativt har du "Hjemmegruppe", hvor der er en click and install guide der viser dig alt du skal gøre for at oprette et netværk, med eller uden password og give andre adgang.