Avatar billede thecannmann Praktikant
20. marts 2014 - 17:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

HDMI stik virker til stationær computer, men IKKE bærbar og Playstation

Hej,

Jeg har et lille problem, og som overskriften siger, så virker mit HDMI stik til min stationær computer, når jeg kobler den til fjernsynet, men det virker ikke, når det er min bærbar(helt ny) eller playstation 3(en af de første udgaver).

Det giver ikke helt mening for mig, hvad det kunne være. Vi har to HDMI stik herhjemme, hvor af det ene er gået i stykker(hovedet røget af). Vi har tidligere kunne koble både bærbar og Playstation til, men jeg er dog en smule usikker på, om det har været et andet stik, som vi har brugt. Dog mener jeg, at vi har brugt begge stik.

Nogen forslag?
Avatar billede Fiber Bjørn Juniormester
20. marts 2014 - 17:52 #1
Hvilken opløsning kører din pc skærm?

Jeg har selv lige været ude for samme problem. Det er fordi at kablet ikke er fuld kompatibel med enheden billedet kommer fra.

Standarter på HDMI.
http://www.av-connection.dk/?CPage=Tech_HDMI

Så derfor virker HDMI kabelet det ene sted og ikke det andet.

De fleste intelligente produkter "PC" kan selv finde ud af hvilken opløsning af kablet kan trække og ikke intelligente produkter kan ikke finde ud af det og derfor kommer der ikke noget billede.

Håber dette gav mening...
Avatar billede thecannmann Praktikant
20. marts 2014 - 19:19 #2
Så du ville umiddelbart mene, at det vil virke, hvis jeg skifter opløsning?

Det undrer mig bare, hvis en ny bærbar til 5000 ikke selv kan ændre dette, og ved playstationen har man jo på forhånd ikke mulighed for ændre opløsning før opstart? Jeg tror umiddelbart heller ikke at det opløsningen. Og selvfølgelig taget in mente, at det virker på en stationær.
Avatar billede milter Ekspert
20. marts 2014 - 20:52 #3
Der kan opstå mange problemer, når man forbinder en PC til et TV via HDMI. Et af dem kan være forbindings- eller opstartsrækkefølgen.

Hvis et TV "er vant til" at blive koblet til en bestemt PC, kan det give problemer, når man kobler en anden PC til. Sommetider kan den slags problemer løses ved f.eks. at forbinde de to med enten slukket TV eller PC, før TV eller PC tændes.

Brugsvejledningen til dit TV eller din PC burde have den slags oplysninger.
Avatar billede thecannmann Praktikant
27. marts 2014 - 21:15 #5
TV'et har ikke været vant til at blive koblet til én pc. Jeg har vekslet imellem en stationær, en bærbar og en playstation, hvor det har været fuldstændig vilkårligt, at det er sket. Jeg har desuden prøvet at tænde for hhv. pc først, herefter tv, og vice versa.

Jeg tænker om det kan være HDMI stikket, som er for gammelt? Kan det give mening?
Avatar billede thecannmann Praktikant
09. april 2014 - 08:33 #6
luk