Avatar billede vonwestergaard1986 Nybegynder
15. marts 2014 - 14:29 Der er 7 kommentarer

Spørgsmål omkring: Fra Win 8 til XP

Hej hej

Jeg vil gerne installere Win XP på min Computer, hvor der i forvejen er installeret Win 8 på , jeg har en Toshiba Satelite Pro - Intel Celeron CPU 1000, 1.80 GHz, 2GB RAM, 64bit

Hvordan eller hvorfor lykkes det mig ikke og er der nogen som har en løsning til mig hvordan jeg kan det??
Avatar billede claes57 Ekspert
15. marts 2014 - 15:04 #1
Du skal i så fald køre det i fx virtualbox https://www.virtualbox.org/ og det vil nedsætte xp'en hastighed og adgang til hardwaren på maskinen. Bla vil grafikkort blive virtuelt med maks 128mb ram.
Du vil dog også få fordele, da xp kan køres direkte i win8-maskinen (ikke reboot), og du kan køre xp og win8 programmer samtidig.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. marts 2014 - 15:06 #2
alt andet lige, så skal du have mere ram i maskinen til virtuel pc kørsel, da win8 og xp jo bruger ram samtidig. 6gb er fint, men mindre er ikke godt.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. marts 2014 - 15:09 #3
Hej og velkommen til.
Måske lidt frækt, men hvorfor vil du nedgradere til et system der mister support den 8 april?
Hvis det er brugerfladen du er træt af, så kan du hente Classic Shell her http://www.classicshell.net/ der får den til at ligne en ældre version af Windows.

Grunden du ikke kan få adgang til installation, er sikkert at din bios er låst til Windows 8. Du kan med stor sandsynlighed også få problemer med drivere til XP
15. marts 2014 - 15:20 #4
Velkommen til E. ...

... enig: Du vil få store problemer med at finde XP driver software til din nyere hardware !!!

Så - opgiv det projekt ...

Se også -> www.eksperten.dk/guide/1552
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2014 - 00:52 #5
vis du ikke vil ha win 8 så en win 7 ?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. marts 2014 - 05:38 #6
#5 Hvorfor skulle han dog gøre dette, når win 8 med classic shell til forveksling ligner en windows 7? Det ville da være spild af penge synes jeg.
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2014 - 10:26 #7
nu køre jeg selv med win 8  og win 7  o jeg tror at xp ikke kan se din disk  KAN DU IKKE KØRE vmware player  https://my.vmware.com/web/vmware/downloads