Avatar billede christiandawes Nybegynder
12. marts 2014 - 18:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Indsæt billede i låst dokument?

Hej derude.

Jeg har en udfordring - jeg kan ikke erstatte/skifte et billede i et låst dokument. Jeg har oprettet et dokument som består af 2 ark. (Ark 1 = Print) og (Ark 2 = Data). I ark 1 er indsat et foto (jpg) som jeg jævnligt har behov for at erstatte/skifte. I ark 2 har jeg anført en række data som jeg løbende kan ændre, og således at disse data automatisk fletter til ark 1. Alt fungerer perfekt, bortset fra, at jeg ikke kan skifte fotoet i ark 1, når dokumentet er låst.

De rækker som fotoet strækker sig over har jeg formateret således at de ikke er låst. Men når jeg låser dokumentet, så låser de ulåse rækker sig også, så jeg ikke kan skifte billedet. Hvis jeg - når jeg låser dokumentet - sætter flueben i tilladelse til rediger objekter og rediger scenarier, så kan jeg skifte fotoet - og det er fint, men så så er resten af dokumentet også åbent for redigering - alle øvrige foto i dokumentet, tekstbokse og lignende.
Er der nogen der kan hjælpe med om det overhovedet kan lade sig gøre, at jeg i det låste dokument kan komme til at skifte ét fast defineret foto, og kun det. Resten af dokumentet skal være låst?

Håber at der er nogen som kan hjælpe, mange hilsner fra Christian
Avatar billede excelent Ekspert
12. marts 2014 - 20:27 #1
Send en mail, så returnerer jeg en fil
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
13. marts 2014 - 08:20 #2
Hvis du 'højre klikker' på billedet, og vælger <Formater billede>, så er der et faneblad, der hedder 'Beskyttelse'.

Fjern 'Fluebenet' i 'Låst', og du burde kunne flyttet rundt på og slette billedet, som det passer dig...

Du kan dog ikke indsætte et billede i et låst regneark, men du kan evt. tildele en makro til billedet, der gør dig i stand til at udskifte billedet, uden at låse regnearket op.
Avatar billede christiandawes Nybegynder
14. marts 2014 - 19:02 #3
Super fint, var ikke klar over at problemet skulle løses via makro. fungerer perfekt!
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
14. marts 2014 - 19:40 #4
Så du tildeler dig selv point for et svar, jeg gav???
Avatar billede christiandawes Nybegynder
15. marts 2014 - 07:18 #5
Det var egentlig meningen, at jeg ville give Excelent 200 point, da han svarede. Han løste det via makro - fungerer perfekt. Den løsning du kom med virker desværre ikke - når jeg låser dokumentet, så låses billedet også, også selvom det er "ulåst". Ha´ en god dag
Avatar billede christiandawes Nybegynder
15. marts 2014 - 07:18 #6
Perfekt - det virker super :-)
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
15. marts 2014 - 10:10 #7
Fair nok, men jeg skrev nu, at det skulle løses via en makro - at du så fik nogen til at lave makroen for dig uden om forumet kunne jeg jo ikke vide...