Avatar billede nemlig Professor
01. marts 2014 - 14:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Viderestilling til fil på andet domæne

Hejsa.

Er det muligt at foretage en aut. viderestilling af:

http://GLrejser.dk/book/dinside.php?xid=ikt2Zcz4kp

til

http://NYrejser.dk/book/dinside.php?xid=ikt2Zcz4kp

Domænet GLrejser ligger på en ASP-server, og xid-parameteren efter filnavnet skal meget gerne med
Avatar billede nemlig Professor
01. marts 2014 - 15:41 #1
Jeg har fundet denne her kode, men det driller, når filtypen, med ASP-koden, er af typen "PHP".

<%
Response.Redirect "http://NYrejser.dk/book/dinside.php?" & Request.QueryString
%>
Avatar billede keysersoze Guru
01. marts 2014 - 16:04 #2
Er lidt forvirret - er dette et PHP eller et ASP spørgsmål? Hvis det er PHP så kig på nærmere på htaccess fx http://stackoverflow.com/questions/16875736/301-redirect-url-appending-query-string hvor der også sker en mere rigtig redirect i form af en 301 redirect.
Avatar billede nemlig Professor
01. marts 2014 - 17:06 #3
Det er et ASP spørgsmål.
Der er tale om et bookingsystem, som er skrevet i PHP, og hvor der bl.a. sendes mail til "kunderne" med et link til den pågældende fil, dinside.php. "dinside.php" indeholder fakturaer, lejekontrakter mm.

Problemet er, at domænet, der omfatter en hjemmeside og et bookingsystem, nu er flyttet til et ASP-webhotel, som ikke kan håndtere PHP. Flytningen er sket fordi hjemmesiden er omskrevet i ASP, og så har man ikke tænkt over, at bookingsystemet er skrevet i PHP.
Derfor ligger bookingsystemet på det gamle webhotel.

Når så "kunden" vil tilgå "dinside.php" via linket i emailen, så vil den jo have fat i ASP-webhotellet, hvor domænet er flyttet til. Derfor er jeg nødt til at lave en viderstilling i en fil, der hedder "dinside.php".

Håber det giver lidt mening nu.
Avatar billede nemlig Professor
01. marts 2014 - 19:41 #4
Er løst i denne her tråd:

www.eksperten.dk/spm/992180
Avatar billede keysersoze Guru
02. marts 2014 - 07:48 #5
så lukker du bare spørgsmålet.
Avatar billede nemlig Professor
02. marts 2014 - 09:35 #6
Jeps - lukker.