Avatar billede Mas82 Nybegynder
27. februar 2014 - 15:28 Der er 1 kommentar

Hjælp til opsætning af printer så den kan scanne til mail

Hejsa

Jeg vil høre om der er nogle der kan hjælpe med opsætningen af min printer Sharp AR-M165

Den er opsat til at kunne udskrive trådløs hvilket fungere fint, men for at få scan til mail funktionen til at fungere skal der i opsætningen til printeren (ip adresse via computeren) indtastes nogle data og da jeg ikke er en nørd til computer kommer jeg her til kort:
Jeg har en alm gmail.com konto

der er følgende felter der kan/skal udfyldes:

DNS:
Primær DNS server: (hvilken ip adr skal der her bruges, hvor finder jeg den)
Sekundær DNS Server: (hvilken ip adr skal der her bruges, hvor finder jeg den)
Domænenavn: hvilket og hvor finder jeg dette

SMTP:
Primær SMTP server: (skal jeg her bruge SMTP.gmail.com eller hvad skal der bruges til en gmail konto
Sekundær SMTP server: så en der havde brugt 465 er det korrekt, eller hvad skal der bruges?
Svar E-mail adresse: hvilke bruger gmail
SMTP autentificering: her kan jeg sætte flueben skal der det?
Brugernavn: skal der være et specielt for SMTP
Adgangskode: skal det være et specielt for SMTP
Pop before SMTP: markeringsboks skal den være krydset af?
så er der noget pop 3 server som lige nu ikke er markeret disse skal vel ikke udfyldes....?

har LDAP noget betydning for scan funktionen som skal udfyldes for den virker...?

Håber der er en eller flere der kan hjælpe, er som tidligere skrevet ikke nogen computer ekspert har bare fundet frem til overstående og kan se det ikke er udfyldt i admin delen på opsætningen i printeren

håber ikke jeg er helt gal på den

På forhånd tak for hjælpen ;-)

Den håbløse der gerne vil kunne scanne til mail - Marianne
Avatar billede supportsiden Professor
27. februar 2014 - 18:57 #1
Kig på opsætningen til dit mail program og brug indstillingerne derfra. Hvis du kun bruger webmail så kig f.eks. her :
http://office.microsoft.com/da-dk/outlook-help/bruge-outlook-sammen-med-google-gmail-HA001148898.aspx

Du kan også bruge SMTP server fra din internet udbyder.
Du behøver ikke en sekundær SMTP